ابزار هایی در مورد بازاریابی چالاک در سرای فناوری
بازاریابی چالاک در فناوری اطلاعات چیست و چرا مدیران این حوزه هیچ دانشی در این زمینه ندارند؟
باشگاه های بازاریابی که با اقتباس از یک روش توسعه ی سریع نرم افزاری در حال پیشرفت گسترده ای می باشند به زودی می توان با تکیه بر آن تبدیل به مدعی اصلی برای رقبا شد.
در این جا چند ابزار اساسی برای شناخت بازاریابی چالاک را مرور می کنیم.
ابزار اول درک درست و شناخت کافی از تعریف بازاریابی چالاک یا Agle Information Technology Marketing که یک پردازش کاری و جهشی از یک فرآیندی می باشد که در گردش کار بازاریابی است و با تکه های کوچکی از روش ها و آزمایش هایی که با موفقیت و حتی شکست مواجه شده تهیه می شود و مشتری و معامله داده ها در سراسر تیم و زیر مجموعه ها بنا به سطح نیاز به اشتراک گذاشته می شود. هدف اصلی این است که با سرعت به تغییر پرداخته و اشکال جدیدی از تعامل با مشتری و بازار هدف ایجاد نماییم.
ابزار دوم شناخت این امر می باشد که مفهوم بازاریابی چالاک از کجا پدیدار شده است؟ Agile marketing به تکامل و اقتباس از توسعه سریع دنیای نرم افزاری به وجود آمده در واقع بنیان گذار آن شرکت IBM می باشد که با نام توسعه تکرار شونده و افزایشی آنرا معرفی نمود. Agile تکنیک های بیشتری نسبت به روش های سنتی بازار یابی مانند WaterFall Software می باشد. مفهوم بازاریابی چالاک به اصل تایید همکاری بین تیم توسعه و ذینفعان کسب و کار، تحلیل مکرر ارزش کسب و کار تاکید دارد.
ابزار سوم زمان استفاده از بازاریابی چالاک می باشد که زمانی که احساس ضعیف بودن در رابطه با مشتری بوجود می آید، زمانی که برقراری ارتباطات بسیار طولانی شده و به سختی اعتماد مشتری جلب می شود با سیاست گذاری ها و تعیین استراتژی های روابط عمومی و درک درستی از نیازها و انتظارات مشتری و ایجاد ارتباطی دو سویه و تعاملی و شناخت بایدها و نبایدها می توان بازاریابی بسیار چالاک و موفقیت آمیز را ایجاد کرد.
ابزار چهارم شناخت این امر می باشد که چرا مدیران IT به بازاریابی چالاک نیاز دارند؟ چالاکی نام جدیدی از بازی بازاریابی می باشد، بازی که به صورت پیش فرض در گذشته در دنیای مدیران IT شکل گرفته و برای کنار گذاشتن رقبای خود از آن استفاده می کردند. بسیاری از مدیران این حوزه در برقراری ارتباط با رقبای خود بسیار سخت گیرانه عمل می کنند و حس خود برتری در این حوزه بسیار فزآینده می باشد و همین موضوع باعث می شود که تعامل از بین رفته و سازمان ها در بستر IT دچار بهران شوند.
ابزار پنچم استفاده از تمامی راه ها و ابزار ها برای نزدیک شدن به ذهن مشتری می باشد، ابزار هایی مانند تلفن، صفحات اجتماعی، ایمیل، فکس، اینترنت که کمک می کنند یک تیم واحد به بازار هدف خود و دانش مورد نیاز برای بهبود راه کارهای توسعه زیر ساختی استفاده کند.