بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

 نرم افزار آنتی ویروس (Anti Viruse) چیست؟ نرم افزار آنتی ویروس (Anti Viruse) نود 32 node eset 32

نرم‌افزار ضدویروس (Anti Virus) که با نام‌های ویروس‌یاب و ویروس‌کش هم شناخته می‌شود، نرم‌افزاری است که با مشاهده و بررسی محتوای پرونده‌ها به دنبال الگوهای آشنای ویروسها یا کرم‌های اینترنتی می‌‌گردند. در صورت مشاهده این الگوها که به آن امضای ویروس (Virus Signature) گفته می‌شود، از ورود آن به کامپیوتر شما و اجرا شدن‌اش جلوگیری می‌کنند و یا به شما هشدار لازم را می‌‌دهند و از شما دستور می‌گیرند که آیا فایل را حذف کنند و یا سعی نمایند آن را اصلاح و پاکسازی کنند.

 

 لزوم استفاده از آنتی ویروس در شبکه های کامپیوتری

امروزه با فراگیر شدن استفاده از رایانه، مقوله های مرتبط با این وسیله مورد نیاز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. چه بخواهیم وچه نخواهیم رایانه ها به بخش  جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما انسان ها تبدیل شده اند.از آنجا که هر وسیله مورد نیاز انسان ها همواره تهدیداتی را نیز با خود به همراه دارد و همین امر انسان ها را وادار کرده که همواره جهت رفع این مشکلات وتهدیدات چاره جویی کنند.

برخی از این تهدیدات در دنیای رایانه ها، ویروسها، تخریبات ویروسی، سرقت اطلاعات، حملات سایبری و ... می باشد که لزوم مقابله با چنین تهدیداتی مستلزم  مجهز کردن سیستم های رایانه با مقوله ای به نام آنتی ویروس می باشد. نرم افزاری که آماده شده تا امنیت را برای رایانه های شما به ارمغان آورد.

 

حال همواره این  سوال پیش می آید که آیا استفاده از آنتی ویروس ها یک امر ضروری است یا نه؟

آنتی ویروس ها آخرین لایه دفاعی رایانه شما هستند. اگر وب سایتی از وجود یک حفره امنیتی در مرورگر شما یا یک افزونه مانند فلش سو استفاده کند، اغلب در تلاش خواهد بود تا بدافزارهایی مانند تروجان ها یا بدافزارهای ثبت کننده ورودی صفحه کلید شما را بر روی رایانه نصب کند. امروزه بدافزارها اکثرا برای جمع آوری اطلاعات کارت های اعتباری و یا آسیب به رایانه شما استفاده می شوند. با آلوده شدن رایانه، تنها آنتی ویروس می تواند نجات بخش شما باشد. البته نباید تنها به نرم افزارهای امنیتی اکتفا نمود، اما از سوی دیگر نمی توان منکر نقش مهم آن ها در جلوگیری از آلودگی سیستم ها شد. اجازه ندهید کامپیوتر شما به یک سرور تبدیل شود!
 اگر رایانه شما توسط یک ویروس، آلوده شود، در اکثر موارد این ویروس از رایانه شما به عنوان مرکزی جهت انتقال خود به رایانه های دیگر استفاده خواهد کرد. بعضی از ویروس ها حتی می توانند اطلاعات شخصی شما را برای دیگران ارسال کنند، این مقوله می تواند برای شما خیلی گران تمام شود.

kaspersky-antivirus.png - 96.78 کیلو بایت

ویژگی‌های یک نرم‌افزار ضد ویروس مناسب :

همانطور که برای هر محصولی (چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری) آزمون‌هایی وجود دارد که کیفیت و شایستگی آن را تعیین می‌کند، چنین سنجش‌هایی برای یک نرم‌افزار ضد ویروس هم وجود دارد. یکی از آزمون‌ها با نام آزمون DURCH شناخته می‌شود که نام آن سرواژه‌ای است که از حروف ابتدایی بخش‌های پنجگانه‌ این آزمون تشکیل شده‌اند. بنابر آزمون DURCH یک نرم‌افزار ضدویروس مناسب باید بتواند به نیازهای زیر پاسخ دهد :

1. آزمون درخواست (Demand): باید بتواند هنگامی که می‌‌خواهید به یک پرونده یا صفحهء اینترنتی یا یک رایانامه دسترسی یابید، آن را بررسی کند.
2. آزمون به‌روزرسانی (Update): به این معنی که نرم‌افزار باید بتواند در بازه‌های زمانی مشخص بانک ‌اطلاعاتی خود که شامل امضای ویروس‌ها است را بروز کند.
3. آزمون واکنش (Respond): اینکه نرم افزار بتواند تمامی رفتارهای منطقی در برخورد با یک ویروس را از خود نشان دهد. پرونده‌ء آلوده را دوباره‌سازی و تمیز کند و یا آن را حذف نماید.
4. آزمون وارسی (Check): باید بتواند تمام فایلها از نوع مختلف که می‌توانند محلی برای پنهان شدن ویروس باشند را کنترل کند.
5. آزمون اکتشاف (Heuristics): به این معنی که نرم افزار باید با وجود نداشتن الگوی همهء ویروسها، بتواند خطر و احتمال وجود ویروس را تشخیص دهد. این رفتار نیازمند هوشمندی نسبی نرم‌افزار و استفاه‌ء آن از روشهای اکتشافی است.

شرکت مهندسی شبکه پال نت خدمات مشاوره ای انتخاب آنتی ویروس متناسب با نیاز مشتریان را به صورت تخصصی ارائه می دهد و کمک می کند تا مشتریان مختلف مناسب ترین محصول را با توجه به نیازشان تیه کنند. این مجموعه خدمات تهیه لایسنس و پشتیبانی تخصصی آنتی ویروس های خوشنام را نیز ارائه می دهد.


جهت خرید لایسنس AntiVirus با واحد فروش آنتی ویروس مهندسی شبکه پال نت تماس حاصل بفرمایید.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper