بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

فناوری VoIP و یا انتقال صوت بر روی شبکه Voice over IP

مروری بر VoIP

آیا هرگز به این اندیشیده اید که چرا مکالمات تلفنی بین کشورهای دور دست گاهی حتی از مکالمات درون کشوری نیز ارزانتر هستند و کیفیت بالاتری نیز دارند؟ این به خاطر استفاده از فناوری  ویپ است. امروزه فناوری VoIP و یا انتقال صوت بر روی شبکه (Voice over IP)، سیستم های تلفنی سنتی را به چالش کشیده است.

VoIP نه تنها ارزانتر و پایدار است بلکه امکانات دیگری مانند ترکیب با سرویس های کامپیوتری و اینترنتی دارد. با استفاده از این ویژگی می توان سرویسهایی را خلق کرد که پیاده سازی آن ها با مراکز تلفنی سنتی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است.

voip solutions | راهکار وویپ | راهکار تلفن اینترنتی | تماس ارزان | lync server آموزش | نصب Lync server 2010 | نصب lync server | آموزش نصب

 یک سیستم  ویپ از اجزاء زیر تشکیل شده است:

  • تلفن VoIP که معمولا با پورت شبکه (اترنت) به شبکه کامپیوتری وصل می شوند. این تلفن ها به صورت نرم افزاری نیز وجود دارند که بر روی کامپیوتر کاربر نصب می شوند و به کمک هدست به جای تلفن سخت افزاری استفاده می شوند.
  • سرور تلفنی VoIP که مکالمات را ایجاد و کنترل می کند.
  • معمولا یک گیتوی تلفنی برای اتصال به شبکه تلفن شهری (تلفن آنالوگ یا دیجیتال) استفاده می شود. این گیتوی از یک سمت به خطوط تلفن متصل می شود و از سمت دیگر با پورت شبکه (اترنت) به شبکه متصل می شود.

 

استفاده از VoIP برای اتصال دفاتر ادارات:

در سیستم تلفنی سنتی هر دفتر یک شرکت یا سازمان دارای یک سیستم تلفنی جداست. کارمندان هر دفتر برای تماس به یکدیگر باید از خطوط تلفن و زیرساخت مخابرات استفاده کنند. این موضوع هزینه ارتباطات را بالا می برد. علاوه بر آن کارمندان مجبورند برای یک تماس ساده شماره های متعددی بگیریند. اما در این کاربرد VoIP، تمامی دفاتر از یک سیستم تلفنی استفاده می کنند و کارمندان هر دفتر برای تماس با یکدیگر فقط شماره داخلی می گیرند.

 

بی ­نیازی از سیم کشی مجزا:

با استفاده از این فناوری از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی استفاده می شود که موجب کاهش کابل کشی مجزا برای هر میز کار (یک یا دو کابل شبکه) می گردد. با افزایش تعداد کارکنان، مجموع این هزینه­ها به ازای هر میز کاری نیز افزایش می یابد که برای مجموعه ای بیش از 30  نفر کاملا محسوس خواهد بود.

هم­چنین در صورت جابه­جایی محل کاربر، دیگر دردسر سیم کشی به مکان جدید وی وجود نخواهد داشت.

اطلاعات بیشتر در رابطه با راهکار VOIP مایکروسافت لینک Microaoft Lync VOIP Solutions

اخبار شبکه کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper