مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی است که تمامی فعالیت های کسب و کار را حول مشتری یکپارچه میسازد.
شاید علاوه بر تمامی مزایایی که یک سیستم جامع مدیریت ارتباط با مشتری می تواند داشته باشد، امنیت است. بسیاری از مدیران کسب و کارهای کوچک و بزرگ همیشه با دغدغه حفظ و حراست از داده های مشتریان خود در واحد های بازاریابی و فروش روبرو هستند چرا که درز این اطلاعات مهم و حیاتی می تواند برای ادامه فعالیت آن مجموعه دردسرساز باشد و رقبا قسمتی از بازار را تصاحب کنند.
مجتمع کردن داده های واحد های مختلفی که مرتبط با مشتریان است - معمولا در قالب فایل های اکسل و اکسس و وورد می باشند - در یک مکان متمرکز و قابل کنترل و ساختارمند و اعطای مجوزهای مطللوب به اشخاص مختلف از سوی مدیریت، در کنار مزایایی فراوانی از قبیل سرویس دهی بهتر و شیوه های ارتباطی گوناگون و ابزارهای رصد گوناگون و ... می تواند این دلمشغولی آزاردهنده را رفع نماید.
Telegram Channel: