بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

درباره استقرار سیستم لینک سرور مایکروسافت

و اختلاف 2013 Lync با Microsoft Skype for Business Server

بسیاری از کارشناسان شبکه و مدیران IT در مورد پیش نیازها و نيازمندي ها و توپولوژی مورد نظر شركت خود برای راه اندازي سرور Lync یا تفاوت اساسی با نرم افزار Microsoft Skype for Business Server 2015 سوالاتی دارند که در زیر سعی کرده ایم به صورت موردی و مصداقی و قابل فهم پاسخ دهیم.

 نرم افزار اسکایپ | تماس صوتی | درباره تفاوت های لینک سرور Microsoft Skype for Business Server 2015 | دانلود Microsoft Lync Server | درباره نرم افزار Skype for Business

1- هدف فعلي و اصلي ما از راه اندازي سرور Lync ارتباط پيام متني در بستري امن براي كاربران چه داخلي و چه خارجي و همچنين ارتباط از روي انواع سيستم هاي موبايل و تبلت و غيره و با سيستم عامل هاي ويندوز و اندرويد و IOS مي باشد. آیا نرم افزار لینک Lync کلیه نیازهای بالا را پوشش می دهد؟
بله. برنامه لینک سرور یا Microsoft Skype for Business Server 2015 دارای امکاناتی هستند که برای انواع ارتباطات از نوع متنی و صوتی و تصویری و کنفرانس های مختلف مناسب می باشند.

 

2- نيازمندي اكتيو دايركتوري Active Directory برای نصب Lync Server:
• آيا نياز به يك اكتيو دايركتوري مجزا و سوای از اكتيو دايركتوري داخلي شركت مي باشد؟ مزايا و معايب نصب Active Directory جديد چيست؟ (به لحاظ امنيتي ترجيح ما بر نصب يك اكتيودايركتوري جداي از اكتيو سازمان و مديريت كاربران از طريق اين اكتيو دايركتوري مي باشد).
• در صورت نياز به نصب اكتيو دايركتوري جديد نيازمندي ها و نام گذاري دامين به چه صورت مي بايست باشد؟

برنامه لینک سرور Microsoft Lync می تواند در کنار اکتیودایرکتوری Active Directory فعلی و موجود در شبکه سازمان نصب گردد و یا می تواند دامین Domain جدید دیگری نصب گردد. در صورت استفاده از اکتیو دایرکتوری موجود ، کاربران با همان نام کاربری که دارند، برای ورود به سیستم استفاده خواهند کرد. دامین جدیدی که نصب می شود باید همنام دامین خارجی  External Domain باشد.

 

3- نيازمندي هاست بيروني رکوردهای DNS و دامین خارجی برای نصب مایکروسافت لینک سرور Lync اعلام فرماييد؟

هاست Host خارجی می تواند از هر سرویس دهنده خدمات هاستینگ ای تهیه گردد و موردی ندارد. رکورد های سرویس دهنه نام دامین DNS Record با توجه به نام انتخابی دامنه اکتیودایرکتوری Microsoft Lync و نحوه توپولوژی و استقرار سامانه لینک Lync مایکروسافت بستگی دارد.

 

4- نيازمنديهاي بستر سخت افزاري و نرم افزاري Lync Server :
• چند سرور و با چه مشخصات سخت افراري؟
• هر سرور Lync مایکروسافت براي چه سرويسي و چه سيستم عامل و نرم افزار مورد نياز مي باشد؟

با توجه به تعداد کاربران سازمان به فرض تعداد کارمندان 100 تایی شرکت، یک سرور برای Microsoft Lync  با مشخصات 8 گیگابایت رم و پانصد گیگابایت هارد و یک CPU متناسب و سیستم عامل ویندوز سرور 2012 R2 و 64 بیتی باشد. یک سرور نیز برای DC  (در صورت نصب اکتیودایرکتوری جدید)، با مشخصات 4 گیگابایت هارد و صد گیگابایت فضای ذخیره سازی و سیستم عامل ویندوز سرور 2012 R2 و 64 بیتی

 

5- در مورد نصب كلاينت Lync روي سيستم عامل هاي مختلف و نيازمندي هاي آن توضيحات لازم را بفرماييد؟

Lync Client  بر روی ویندوز 7 و 8 و 10 و سرور 2008 و 2012 نصب می گردد. برای  OS های موبایلی نظیر IOS  و اندروید نیز کلاینت های متناسب وجود دارد که باید بر روی موبایل یا تبلت نصب گردد.


6- در مورد سياست هاي مطرح شده مورد نياز به ويژه محدوديت هاي ارسال و دريافت فايل در Microsoft Lync و ساير تنظيمات ممكن در لينك براي اعمال به كلاينت ها توضيح بفرماييد؟

این امکان در حالت کلی وجود دارد و مابه ازای هر کاربر وجود ندارد.


7- با نصب سرو Edge سیستم لینک چه امكانات ديگري در اختيار ما قرار مي گيرد؟

Edge Server  مایکروسافت لینک امکانات ویدئوکنفرانس و انواع Conference های دیگر Lync را مدیریت می کند و با توجه به نیاز کاری تان در این مقطع نیازی نیست ولی در آینده می توانید این سیستم را نیز به زیرساخت ارتباطی تان بیفزایید.


8- آيا در صورت نصب راه اندازي ارتباط صوت و تصوير Lync Server مي توان دسترسي به اين امكان را صرفا به گروه خاص از كاربران داد؟

بله. اعمال محدودیت صوتی و تصویری بر روی کاربران سرور Lync  از طریق کنسول مدیریت مرکزی این سروریس قابل مدیریت است.

 

9- راه اندازی و تنظیم سرویس موبایلیتی Lync Mobility Service چگونه است و برنامه لینک بر روی چه دستگاه هایی اجرا می شود؟

فیچر موبایل کلاینت بر روی سیستم عامل های اندوروید Android و اپل IOS و بر روی Device های موبایل Mobile و Tablet تبلت و سایر تجهیزات سیار قابل دسترسی و نصب و تنظیم است.

 

10- SSL Certificate در لینک سرور 2013 به چه شکل است و نصب CA و سرویس Certificate Authority بر روی سرور مجزا در داخل شبکه انجام می گیرد؟

تمامی ارتباطات و کانکشن های کلاینت های مختلف لینک به Lync Server به صورت امن و Secure می باشد و از این رو این اتصالات به پورت های مختلف برنامه Lync مایکروسافت از طریق گواهی دیجیتال یا همان Certificate صورت می پذیرد و برای این کار یک سرور اعطای مجوز SSl در درون شبکه محلی سازمان نصب و راه اندازی می گردد.

11- آيا امكان نصب آخرين ورژن اين نرم افزار يعني Skype 2015 به جاي Lync 2013 را داريد؟

Skype for Business Server 2015  نسخه جدید تر مایکروسافت لینک است که منابع سخت افزاری بیشتری مورد نیاز است به لحاظ عملکرد و امکانات تفاوتی با Lync 2015  نمی کند ولی به لحاظ خرید شرکت اسکایپ توسط مایکروسافت این محصول با گنجاندن برخی فیچرهای سیستم Skype  دارای پروسه نصب و راه اندازی پیچیده تری می باشد. نصب و راه اندازی هر رد سیستم  Skype for Business Server  و Lync Server 2013  توسط گروه پال نت صورت می گیرد.


12- امكانات مانيتورينگ روي نرم افزار Lync Server مایکروسافت به چه صورت مي باشد؟

 Monitoring سیستم لینک Lync Server Monitoring و اسکایپ در حالت کلی و در سطح کل سایت و بیشتر از نوع مشاهده وضعیت انواع ارتباطات است و اگر منظورتان آرشیو مکاتبات است که این سیستم ها برای ذخیره ارتباطات متنی امکاناتی را در اختیار می دهند که در قالب یک دیتابیس در SQL Server سازمان ذخیره می شود و از طریق همین نرم افزار نیز قابل مشاهده است.

 

13- آیا دوره آموزش نصب و راه اندازی Microsoft Lync 2013 را به صورت اختصاصی و در قالب یک کمپ دو روزه آموزشی لینک سرور، در محل شرکت مشتری و کارفرما برگزار می کنید؟

بله. کلاس های آموزش تخصصی لینک سرور مایکروسافت Lync 2013 به صورت اختصاصی و در سایت مشتری برگزار می گردد. آموزش تخصصی سرویس هایی نظیر پیش نیازهای نصب لینک، نیازمندی های Active Directory، نصب Root CA برای اعطای مجوز سرتیفیکیت Certificate و گواهی امضاء دیجیتال، تنظیمات سرویس موبایلیتی Mobility در لینک مایکروسافت، ارتباطات یوزرهای خارجی به سرور لینک داخل شبکه، پابلیش Lync Microsoft در سطح اینترنت، ویدئوکنفرانس Video Conference و نصب Edge Server لینک مایکروسافت می باشد.

 

معرفی کامل نرم افزار Microsoft Skype for Business Server

 دموی آنلاین Microsoft Lync و Skype For Business Server 2015

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper