بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

آیا می دانید فرق اصلی تکنیک های VSS با vPC چیست؟ تفاوت VSS و vPC در نحوه عملکرشان مشخص می شود. افزونگی در ارتباطات و سوئیچ ها به منظور افزایش قابلیت اطمینان، از جمله مزایای این دو سرویس می باشد. هرکدام از این دو از تجهیزات سخت افزاری مختلفی در زیرساخت شبکه کامپیوتری پشتیبانی و بکار برده می شوند.

درباره VSS -Virtual Switching System

مهندسان و متخصصان حوزه پشتیبانی شبکه کامپیوتر همواره در زیرساخت نتورک از افزونگی در ارتباطات و سوئیچ ها به منظور افزایش قابلیت اطمینان، استفاده می کنند ولی این مورد باعث ایجاد پیچیدگی هایی در طراحی و عملکرد کلی شبکه کامپیوتری می گردد. تکنیک VSS، شبکه را با کوچکتر کردن تعداد تجهیزات شبکه از پیچیدگی و مدیریت مسیرها و سوئیچ های افزونه (redundant) می کاهد. تکنیک VSS دو سوئیچ فیزیکی را به یک Switch تبدیل کرده و باعث ساده تر شدن ساختار Port-Channel ها و تعداد همسایگان در روتینگ لایه ۳ می گردد و از به وجود آمدن لوپ Loop های لایه ۲ نیز جلوگیری می کند. به فرض نمونه به صورت فیزیکی در لایه توزیع شبکه، معمولاً هر سوئیچ دسترسی (Access) به وسیله دو لینک مجزا به دو سوئیچ توزیع (Distribution) متصل می گردد. به وسیله VSS می توان Port-Channel  های منطقی از یک سوئیچ دسترسی تعریف نمود و توپولوژی لایه و امکانات بالانس ترافیکی (Load Balancing) را به وجود آورد. همچنین به کمک VSS دیگر لازم نیست مهندسان شبکه خود را با Spanning Tree درگیر نمایند.

درباره Virtual Port-Channel- VPC

کاربرد اصلی VPC استفاده از امکان Link Aggregation در چند سوئیچ فیزیکی مختلف است ولی آن را به صورت متفاوتی انجام می دهد. تفاوت اصلی در این است که در Control plane ,VSS ها به صورت منطقی واحد در نظر گرفته می شود ولی در VPC اینگونه نیست. بنابراین هر دو Switch می توانند به صورت کاملاً مستقل عمل نمایند و به همین علت نیز Ether Channel های ساخته شده بین چند سوئیچ قابلیت لایه ۳ ندارند و نیاز به استفاده از پرو تکل هایی نظیر HSRP وجود دارد.

فرق اصلی تکنیک های VSS با vPC چیست؟ تفاوت VSS و vPC در نحوه عملکرشان مشخص می شود. افزونگی در ارتباطات و سوئیچ ها به منظور افزایش قابلیت اطمینان، از جمله مزایای این دو سرویس می باشد. هرکدام از این دو از تجهیزات سخت افزاری مختلفی در زیرساخت شبکه کامپیوتری پشتیبانی و بکار برده می شوند.

تفاوت اصلی VSS با vPC چیست؟

۱- اصولا VSS در سوئیچ های حوزه campus پیاده سازی می شود (مثلا سوئیچ های سری 6500 یا 6800) در حالی که تکنیک vPC در سوئیچ های حوزه  دیتا سنتر پیاده سازی می شود (مثل سوئیچ های Nexus )
۲-تکنولوژی VSS کنترل پلین هر دو سوئیچ را یکپارچه و متحد می کند در حالیکه در vPC هر سوئیچ کنترل پلین خود را داراست.
۳- در VSS از پورت چنل لایه سه می توان در اتصال چند شاسی استفاده نمود در حالیکه در vPC نوع اتصال صرفا پورت چنل لایه دو می باشد.
۴- در اتصال VSS از هر دو الگوریتم تقسیم بار  PAgP و LACP می توان استفاده نمود در حالیکه در vPC فقط از متد LACP می توان استفاده کرد.
۵-در VSS دو سوئیچ فیزیکی بهم متصل شده یک سوئیچ منطقی از زاویه مدیریتی تشکیل می دهند و برای اتصال به آنها یک IP مدیریتی داریم و تمام پیکربندی ها در سوئیچ Active پیاده سازی می شود، در حالیکه در vPC ما سوئیچ های متفاوت داریم و از منظر مدیریتی می توان پیکربندی های متفاوتی برروی آنها انجام داد.
۶-به دلیل تفاوت نگاه مدیریتی در  VSS و vPC مسائلی نظیر Gateway Redundency در تکنولوژی VSS مطرح نمی باشد، چون عملا ما با یک دستگاه و یک Gateway در ارتباط می باشیم در حالیکه در vPC مباحث FHRP نظیر HSRP,VRRP و GLBP مطرح می شوند چون می توانیم از Gateway های مختلف برای جلوگیری از SPOF استفاده کنیم.

در کل برای پشتیبانی آسان تر تجهیزات تخصصی سوئیچینگ شبکه کامپیوتری از این دو تکنینک استفاده می شود و با استفاده از این تکنیکها، کارشناسان متخصص در امر نگهداری زیرساخت تجهیزات شبکه کامپیوتری، بهتر و حرفه ای تر می توانند در مواقع مواجهه با مشکلات احتمالی، عیب یابی و ترابلشوت نمایند.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper