بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

سیسکو یا مایکروسافت؟! پرسشی که تقریبا تمامی دانش آموختگان دنیای IT در ابتدای مسیر خود با آن رو به رو هستند. انتخاب هر یک از شاخه های Cisco و یا Microsoft مساله ای است که در انتخاب هر یک باید به نکات بسیاری توجهی کرد و در ارائه مشاوره به داوطلبان این مسیر از نگاه متعصبانه دوری کرد. 

به نظر تمامی متخصصین حوزه فناوری اطلاعات و IT در ابتدای مسیر خود با این سوال رو به رو بوده اند که سیسکو بهتر است یا مایکروسافت؟ مایکروسافت درآمد بهتری دارد یا سیسکو؟! و چندین سوال دیگر که رقابت بین این دو برند مطرح را دوچندان می کند. البته که این روند همچنان نیز ادامه دارد و همچنان افرادی که در ابتدای راه قرار دارند با این پرسش مواجه هستند.  

سیسکو بهتر است یا مایکروسافت؟! به چه کلاسی بروم؟!

پاسخ به این پرسش اصولا با نگاهی متعصیانه روبه رو شده و بسته به تخصص فرد پاسخ متفاوتی شنیده می شود. کافیست این سوال را در جمعی مطرح کنید که یک نفر متخصص سیسکو و یکی دیگر متخصص مایکروسافت در آن جمع حاضر باشند، درست همان زمان جنگی به پا می شود که شاید حضور بدون زره و سپر در آن مکان جایز نباشد! 

سیسکو بخوانم یا مایکروسافت؟!

اما امروز می خواهیم بدور از این جال و جنجال صرفا به معرفی این دو حوزه بپردازیم تا تحلیل آن بتواند افراد را در انتخاب مسیری که علاقه و استعداد خود را در ان مشاهده می کنند بیشتر کمک کند.

Microsoft یکی از تولیدکنندگان نرم افزار در دنیای فناوری اطلاعات است که با طراحی سیستم عامل ها، سرویسها و نرم افزارهایی به منظور طراحی، پیاه سازی، پیکربندی و مدیریت و نگهداری شبکه های کامپیوتری توانسته است به عنوان یکی از ستون های اصلی یک شبکه قرار بگیرد. دوره های اموزشی MCSA یکی از مطرح ترین دوره های آموزشی این مجموعه است که فرد طی آن می تواند با Windows server 2016 ,DHCP server ,DNS server ,NAT serve ,VPN server و بسیاری دیگر از سرویس های وابسته آشنا شده و تمامی آنها را پیاده سازی و پیکربندی نماید. 

همانظور که گفته شده این مجموعه صرفا یک تولید کننده نرم افزاری است که با ارائه خدمات خود در غالب GUI و در اختیار قرار دادن محیطی گرافیکی به کاربر، مدیریت را برای وی بسیار آسان کرده است.

Cisco  یکی از معتبرترین نام ها در حوزه سخت افزار است که در زمینه Switching و Routing فعالیت دارد. این شرکت محصولات خود را با کیفیتی بسیار مناسب ارائه داده است که حفظ امنیت اطلاعات و همچنین پایداری ارتباطات را تضمین می کند. به همین دلیل سیسکو را می توان اولین نام و اولین انتخاب برای هر مجموعه جهت پیاده سازی بستر سخت افزاری شبکه دانست. دوره های آموزشی CCNA, CCNP و ... دوره هایی هستند که طی آن نحوه کار با این تجهیزات، پیکربندی و البته مفاهیم مربوط به سوئیچینگ و روتینگ آموزش داده می شود. در دوره های آموزشی سیسکو عدم وجود محیط گرافیکی و کاربر پسند کار را برای برخی کاربران کمی دشوار می کند اما نباید فراموش کرد که در این دوره ها لایه های اولیه ی و اساسی شبکه آموزش داده می شود و درک آن ها کمک شایانی به منظور درک مطالب دیگر و دوره های آموزشی دیگر به فرد خواهد کرد. 

سیسکو بخوانم یا مایکروسافت؟!

به نظر می آید هر یکی از این دو شاخه یکی از ستون های اصلی یک شبکه محسوب شوند. با این حساب آیا می توان یکی را بر دیگری برتری داد؟! می توان یکی را حذف کرد؟ به نظر می رسد داشتن  علم و آگاهی در هر دو حوزه نیاز است. البته با توجه به شرایط حاکم در بازار کار ایران صد البته نیاز خواهید داشت تا در هر دو حوزه فعالیت داشته باشید اما پیشنهاد می شود پس از فراگیری مطالب هر دو شاخه، یکی را بسته به استعداد و سلیقه خود انتخاب و در آن متخصص شوید.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper