بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

یکی از مهمترین فعالیت های تیم فناوری اطلاعات در یک سازمان Network Monitoring است که در صورت اجرای صحیح آن می تواند به تنهایی باعث بالا رفتن کارایی سرویس ها و پرسنل، صرفه جویی در هزینه و آرامش بخشیدن به مدیران شبکه شود. یک سیستم مانیتورینگ شبکه باید بتواند تمامی شبکه داخلی شما را برای پیدا کردن مشکلات پایش و نتایج آن را به شما نمایش دهد. 

مهمترین تصمیمی که باید در خصوص سیستم های مانیتورینگ در شبکه اتخاد شود این است که چه چیزی مانیتور شود؟ شما باید مطمئن شوید که همه سرویس های حساس مانیتور می شوند. در واقع مهمترین دلیلی که شما را وادار می کند یک سیستم مانیتورینگ جامع در شبکه داشته باشید بررسی سلامت وضعیت فعلی شبکه است، اطمینان از دسترسی پذیری یا Availability سیستم ها و سخت افزارهای شبکه باعث بالا رفتن کارایی شبکه شما خواهد شد، از همه مهمتر امروزه (NMS (Network Monitoring System مهمترین سیستم قابل استناد برای آینده نگری شبکه شما است. سیستم های مانیتورینگ با جمع آوری اطلاعات و آزمایش کردن آنها از طریق کابل ها، سرورها، سویچ ها، روتر ها و… به شما گزارش می دهند که سلامت شبکه شما در چه وضعیتی قرار دارد و شما چه کارهایی می توانید انجام دهید که شبکه بیمار نشود.

در این میان نیاز است جهت انتخاب نرم افزار و ابزاری مناسب به منظور اجرا و پیاده سازی صحیح مانیتورینگ، با انواع آنها و شاید بهترین ها در این حوزه آشنا شوید. ما قصد داریم در این مقاله و مقاله های بعدی نرم افزار های مطرح و برتر در Monitoring را به شما معرفی کنیم.

 آشنایی با نرم افزارهای قدرتمند مانیتورینگ Monitoring

PRTG یکی از بهترین های مانیتورینگ Monitoring

 در میان تمامی نرم افزارهایی که خود را مدعی در اجرای NMS می دانند PRTG را می توان به عنوان یکی از صادق ترین و قدرتمندترین ها نام برد. PRTG Network Monitoring در سال 1997 توسط مهندسین شرکت Paessler در نورنبرگ آلمان طراحی شد و توانست در حوزه Network Monitoring به عنوان یکی از معتبرترین برندها فعالیت خود را ادامه دهد.

این نرم افزار میتواند تمامی سرویس های موجود در یک شبکه اعم از ترافیک، نرم افزار ها، پهنای باند، cloud services، ماشین های مجازی، تجهیزات سخت افزاری، تجهیزات امنیتی، وب سرویس ها، disk usag ، database IoT devices و... که اطلاع از وضعیت اجرای آنها برای مدیران شبکه الزامیست را Monitor کرده و نتایج آن را به صورت گزارش در اختیار آنان قرار دهد.

یکی از دیگر نکاتی که در انتخاب سیستم Monitoring یک شبکه حائز اهمیت است، GUI و یا محیط کاربری آن است. ارائه گزارشات صریح و در عین حال ساده، گراف های خوانا و log های دقیق از جمله مواردی است که در طراحی این نرم افزار مد نظر قرار گرفته شده تا بررسی رخدادهای شبکه ساده تر و سریع تر انجام شود.

 این نرم افزار قدرتمند مبتنی بر پروتکل SNMP فعالیت کرده و تمامی کلاینت ها، سرورها، تجهیزات و در واقع تمامی Stationهای موجود که از این پروتکل پشتیبانی می کنند را شناسایی کرده و در لیست Devices خود قرار میدهد. این نرم افزار علاوه بر SNMP می تواند از طریق Net Flow و packet sniffing نیز به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند.

PRTG Network Monitor   را می توان برای شبکه هایی همچون شبکه های موجود در یک ISP و به منظور نظارت بر روتر ها و سوئیچ های مورد استفاده در آن ها مورد استفاده قرار داد. از ویژگی های مهم این نرم افزار می توان به مدیریت بر گروه ها و یوزرهای مدیریتی در شبکه، مشاهده چگونگی فعالیت device ها در روزهای مختلف و دوره های تعیین شده، ارسال آلارم های تعریف شده به گوشی همراه و… اشاره کرد. همچنین برخی دیگر از قابلیت های این نرم افزار که هر یک نقش بسیار مهمی در اجرای مانیتورینگ ایفا می نمایند به شرح زیر می باشد:

  • تشخیص خودکار دستگاه های موجود در شبکه پس از نصب
  • رابط کاربری تعاملی و قابل تنظیم
  • نظارت کامل و دقیق بر کلیه دستگاه های موجود در شبکه
  • نمایش تنظیمات پیکربندی به صورت سلسله مراتبی درختی با پشتیبانی از ویژگی ارث بری تنظیمات
  • معماری مدرن و عملکرد بهینه نرم افزاری
  • کنترل پهنای باند مورد استفاده
  • بیش از ۵۰ نوع سنسور به منظور فراهم آوردن یک نظارت جامع در شبکه های کوچک یا بزرگ
  • نظارت بر کارایی و در دسترس بودن اجزای شبکه
  • امکان کنترل روترها و سوئیچ های شبکه

 گروه مهندسی شبکه پال نت، مشاور و متخصص در اجرا و پیاده سازی سرویسهای پیشرفته در شبکه های کامپیوتری، شما را در انتخاب بهترین ابزار به منظور مانیتور و نظارت کردن شبکه در سطوح مدیریت سازمانی و مدیریت فنی یاری خواهد کرد. 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper