بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

در این مطلب به مفهوم RAT می پردازیم و قصد داریم با زبان ساده در راستای آشنایی علاقمندان به هک و امنیت با کاربردهای رت یا Remote Access Trojan گام برداریم.

RAT چیست؟

شاید تا الان خیلی وقتها کلمه رت (Rat) به گوشتان خورده باشد. مثلاً میگویند با رت طرف را هک کردم یا RAT دادم به طرف. این جملات رو زیاد شنیدید، در این مقاله میخواهیم توضیح بدهیم RAT چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

در این مطلب به مفهوم RAT می پردازیم و قصد داریم با زبان ساده در راستای آشنایی علاقمندان به هک و امنیت با کاربردهای رت یا Remote Access Trojan گام برداریم.

رت (RAT) مخفف کلمه (Remote Access Trojan) یا (Remote Administration Tool) هست و به زبان ساده یعنی دسترسی از راه دور، اگر بخواهیم واضع تر توضیح دهیم RAT به ما این امکان را میدهد که بتوانیم سیستم یا گوشی ها را کنترل کنیم. وقتی میشنوید یک گوشی هک شده و تمامی اطلاعات آن شخص پخش شده دلیلش فکر میکنید چه می تواند باشد؟ درست فهمیدید رت (RAT)، هکر ها از RAT ها برای کنترل سیستم یا گوشی قربانی های خود استفاده میکنند. رت ابزاری بسیار خطرناکی هست و خیلی از هک هایی که اتفاق میفتهد امروزه از طریق همین RAT ایجاد می شود.

نگاهی به کاربرد رت در زمینه هک و امنیت

تا اینجا فهمیدیم که RAT چیست؟ حالا ببینیم کاربرد آن در حوزه هک و امنیت چگونه است؟

فرض کنید یکی از دوستان شما برایتان یک فایل ارسال میکند، میتواند از فرمت آن exe باشد یا mp3 یا حتی فرمت عکس باشد و به شما میگوید که مثلا این یک برنامه هست که تلگرام را هک میکند یا اینستاگرام را هک میکند و شما با خوشحالی این فایل را باز میکنید ولی میبینید هیچ اتفاقی نمیفتد یا یک Error دریافت میکنید یا اینکه برنامه به درستی اجرا میشود و شما هم خیلی راحت با آن برنامه تقلبی کار میکنید، در ظاهر همه چی خوب است اما در پشت پرده چه اتفاقی میفته؟ وقتی که شما روی اون فایل دوبار کلیک میکنید علاوه بر برنامه اصلی یک برنامه مخرب هم اجرا می گردد و این برنامه سیستم ما را در اختیار هکر قرار میدهد و بعد از اجرا شدن فایل توسط ما هکر به تمامی بخش های سیستم ما دسترسی دارد و ما روحمان هم از این اتفاق خبر دار نمی شود.

حالا جدیدا سیستم های امنیتی ایران، به نوعی RAT دست پیدا کردند که میتواند با عضو شدن و جوین شدن در یک کانال تلگرامی، یک رت شنود اتفاق افتد، حالا دستگاه های امنیتی با خرید سرورهای قوی که میتواند همزمان ۲۰ میلیون کاربر در ایران از آن استفاده کند کانال هایی با هدف ارائه پروکسی آن هم رایگان راه اندازی نموده و اقدام به رت و کنترل اطلاعات کاربران می نماید این کنترل صرفا برای شنود کاربران نیست.

اکثر افرادی که در ضمینه هک و امنیت و شنود فعالیت میکنند از قابلیت رت با استفاده از جوین در یک کانال تلگرامی بیخبر هستند برای همین است که تا الان این تکنیک لو نرفته بود.

علاقمندان به حوزه فناوری اطلاعات می توانند برای مطالعه سایر مقالات و مطالب مرتبط با تکنولوژی های جدید در حوزه هک و امنیت به کانال تلگرام مهندسی شبکه پال نت مراجعه نمایند.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper