بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

در این مطلب به اخبار امنیت در زمینه شبکه سیسکو Cisco و سه آسیب پذیری بحرانی آن، حفره امنیتی بسیار خطرناک در سرور DHCP و پروتکل امن https در مرورگر گوگل می پردازیم.

سه آسیب پذیری بحرانی شبکه سیسکو

کمپانی سیسکو 16 راهکار امنیتی نظیر سه آسیب پذیری بحرانی را ارائه داد. این آسیب پذیری ها دربرگیرنده یک در پشتی و دو آسیب پذیری دور زدن احراز هویت برنامه DNA سیسکو  است.

DNA Center به وسیله بارهای کاری آسان باعث سهولت در فرآیند طراحی، آماده‌ سازی و پیاده‌‌ سازی Policy ها در تمام شبکه می‌ شود و مضاف بر این، یک ویژگی دید End-to-End عرضه کرده و از اطلاعات شبکه به منظور بهینه‌ سازی کارکرد شبکه و ساخت مناسب ترین تجربه جهت کاربر و برنامه کاربردی بهره می برد.

در این مطلب به اخبار امنیت در زمینه شبکه سیسکو Cisco و سه آسیب پذیری بحرانی آن، حفره امنیتی بسیار خطرناک در سرور DHCP و پروتکل امن https در مرورگر گوگل می پردازیم.

آسیب پذیری CVE-2018-0222 آسان ترین آسیب پذیری از دید exploit و بهره برداری می باشد. شرکت Cisco از این آسیب پذیری را با عنوان اعتبار کاربران برای حساب پیش فرض admin یاد نموده است.

کاربران باید به سرعت وصله های نرم افزار را به منظور حذف این حساب کاربری پیش فرض نصب نمایند چون هیچ راهی جهت غیرفعال کردن آن پیدا نشده است.

آسیب پذیری CVE-2018-0268 دومین آسیب پذیری در شبکه سیسکو می باشد که موجب دور زدن سیستم احراز هویت این برنامه می گردد. کاربران جهت محفوظ ماندن از این آسیب پذیری لازم است تا مرکز این نرم افزار (DNA Center) را به آپدیت نمایند.

سومین آسیب‌ پذیری بحرانی در شبکه Cisco آسیب پذیری CVE-2018-0271 می باشد که همچون آسیب پذیری قبل موجب دور زدن سیستم احراز هویت در DNA Center می گردد.

شرکت Cisco هر سه آسیب پذیری بحرانی خود را در DNA Center v1.1.3 وصله کرده است.

بررسی حفره امنیتی موجود در سرور DHCP

یک حفره امنیتی بسیار خطرناک در سرور DHCP مربوط به Linux Redhat و Linux Fedora شناسایی شده که شماره CVE-2018-1111 به آن تخصیص داده شده است. از طریق این آسیب پذیری که بوسیله یک کارشناس خبره امنیت Linux شرکت گوگل با نام Felix Wilhelm شناسایی شده امکان حمله DHCP Spoofing بسادگی امکانپذیر است این کارشناس اعلام کرده که پس از این حمله امکان اجرای دستورات با مجوز سطح root امکانپذیر میشود. توصیه کارشناسان امنیت سایبری به استفاده کننده گان از این سیستم های عامل ارتقای انها به آخرین نسخه و فعال سازی قابلیت Anti Spoofing است.

حذف نشانگر secure پروتکل https از مرورگر گوگل

شرکت گوگل در بلاگ رسمی خود اعلام کرده است که پس از ماه سپتامبر نشانگر سبز رنگ secure که به سایت هایی که از پروتکل https استفاده می کردند تعلق داشت را از مرورگر خود حذف می نماید.

Google در ادامه گفته است که این تصمیم را در به خاطر مهاجرت بیشتر وب سایت ها به پروتکل امن https گرفته است. گوگل همچنین اعلام کرده که کاربران مثل سابق موقع ورود به وب سایت هایی که بر روی پروتکل http می باشند با نشانگر خاکستری رنگ Not secure روبرو خواهند شد.

این علامت خاکستری رنگ موقع ورود اطلاعات از سوی کاربر در فرم های قرار گرفته بر روی سایت هایی که پروتکل http دارند به رنگ قرمز در خواهد آمد.

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper