بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

بررسی اینکه چرا سیستم عامل لینوکس Linux از نظر حفظ امنیت سیستم بهتر از ویندوز Windows یا مک آی او اس MacOS است و در مقابله با هکر ها عملکرد بهتری دارند؟

روش های حفاظت از امنیت شبکه و سیستم های یک شرکت

شرکت ها برای حفظ امنیت سیستم خود، زمان، تلاش و پول زیادی را مصرف می کنند. آنها برای آگاهی امنیتی بیشتر ممکن است یک مرکز عملیات امنیتی داشته باشد. آنها البته از فایروال ها و ابزارهای آنتی ویروس استفاده می کنند.

این شرکت ها احتمالاً زمان زیادی را صرف نظارت بر شبکه های خود می کنند و به دنبال ناهنجاری هایی که می توانند نقص را نشان دهند، می گردند. با IDS، SIEM و NGFW ها، آنها یک الفبای حقیقی مقابله با خطرات امنیتی در شبکه خود را دارند.

بررسی اینکه چرا سیستم عامل لینوکس Linux از نظر حفظ امنیت سیستم بهتر از ویندوز Windows یا مک آی او اس MacOS است و در مقابله با هکر ها عملکرد بهتری دارند؟

دلایل استفاده سیستم عامل های امن به جای نیروی کار متخصص امنیت شبکه

یکی از دلایلی که شرکت ها ممکن است امنیت سیستم عامل خود را به نیروی کار متخصص امنیت نسپارند این است که این انتخاب را سالها پیش انجام داده اند. ولی در حال حاضر به اندازه کافی، تمام سیستم عامل ها به اندازه کافی امن هستند، زیرا شیوه های هک کردن آنها و دزدی اطلاعات و یا نصب نرم افزارهای مخرب از قدیم وجود داشت و هنگامی که انتخاب سیستم عامل انجام می شود، این تغییر دشوار است. تعداد کمی از سازمان های فناوری اطلاعات، سردرد حرکت به سوی جذب یک نیروی کار پراکنده متخصص امنیت در سطح جهانی را به یک سیستم عامل کاملا جدید ترجیح می دهند. به هر حال، آنها هنگامی که کاربران را به یک نسخه جدید از سیستم عامل خود منتقل می کنند، به اندازه کافی این سیستم عامل منتشر می شوند.

مقایسه امنیت در سه سیستم عامل لینوکس، ویندوز و MacOS 

مطمئنا تهدیدات بر روی سیستم های سازمانی در چند سال گذشته تغییر کرده اند. حملات بسیار پیچیده تر شده اند. شاید پیش آمده توسط نرم افزارهای مخرب و ویروس های متفاوت بر روی کامپیوترهای متعدد، آلوده شده باشید و ویروس ها سیستم عامل ویندوز و یا MacOS شما را آلوده کرده اند ویا یک هک اتوماتیک وسیع، امنیت وب سایت را به خطر اندازد و آن را با نرم افزارهای مخرب آلوده کند. اثرات چنین نرم افزارهای مخرب همیشه ابتدا ظریف بود، چیزی که حتی متوجه آن نخواهید شد، تا زمانی که بدافزار بتواند به طور جدی در سیستم عامل جای گیرد.

یکی از چیزهای جالب در مورد این آلودگی ها این بود که شما هرگز توسط متجاوزان به طور خاص هدف قرار نمی گیرید.

سیستم عاملی که به کاربران خود اعمال می کنید، موقعیت امنیتی شما را تغییر می دهد سسیستم عامل لینوکس است، اما مطمئن نیستید. این روزها احتمال وقوع این حادثه بیشتر است زیرا یک مهاجم به کاربر شما، حمله کرده به سیستم شما. یک نظرسنجی از هکرهایی که در کنفرانس اخیر DEFCON حضور داشتند نشان داد که 84 درصد از مهندسی اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی حمله آنها قرار گرفته اند. استقرار سیستم عامل امن یک نقطه شروع مهم است، اما بدون آموزش کاربر، فایروال قوی و هوشیاری ثابت، حتی امن ترین شبکه ها که لینوکس می باشد می توانند مورد حمله قرار گیرند. البته همیشه خطر و ریسک نرم افزارهای دانلود شده، برنامه های افزودنی، افزونه ها و سایر نرم افزارهایی که به نظر می رسد خوش خیم می باشند، وجود دارد، اما می شود راهی برای بدافزار در سیستم پیدا کرد.

چنانچه تمایل دارید درباره امنیت در سیستم عامل های مختلف چیزهای بیشتری بدانید می توانند برای دیدن سایر مقالات و مطالب مرتبط به کانال تلگرام مهندسی شبکه پال نت مراجعه نمایند.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper