بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

چگونه مشکل عدم همخوانی حجم اشغال شده از فضای درایو C در Virtual Machine ماشین های مجازی روی سرور ویرچوال ESX VMware که حافظه را پر شده نشان می دهد را حل کنیم؟ اختلاف فضای مموری هاست Host و مقدار حافظه اشغال شده توسط VM ار چیست؟ مقدار فضای واقعی یک ماشین مجازی را از کجا مشاهده کنیم؟

سوال درباره مشکل فضای اشغال شده از درایو C در VM سرور ESX

من یک مشکلی دارم روی سرور ESX با تکنولوژی VMware که در یکی از ماشین های مجازی ام Virtual Machin که حجم اشغال شده از درایو C با حجمی که Properties میگیرم همخوانی ندارد، میخواهم بدانم این حجمی که از درایو هم میگیرد بخاطر پر شدن رم می تواند باشه که Swap میکند روی هارد؟ و اینکه آیا با اضافه کردن حافظه RAM این مشکلم حل می شود؟ چیزی هم که این درایو را پر کرده یک فایلی به اسم Pagefile.sys می باشد. عکس Datastore این VM و دیتا استور سایر ماشین های مجازی را هم، می توانید مشاهده کنید. ممنون میشوم متخصصان مجازی سازی سرور ESX و VMware و استوریج راهنماییم کنند.

چند گیگ مموری اختصاص داده اید به این ماشین مجازی؟ من برای درایو سی C این VM حدود 40 گیگابایت فضا اختصاص داده ام.
معمولا سرور مجازی ساز ESX به همان مقدار Swap File درست میکند که اگر بر روی کنسول Vcenter یا Vsphere Client روی هارد اختصاص داده شده Properties بگیرید هم مشخصه که حدود 40 گیگا بایت هست این مقدار حافظه، آیا شما در تنظیمات حافظه، مموری را Over Commit کردید؟

موقعی که ماشین مجازی VM روشن هست این فایل به صورت اتوماتیک درست می شود و موقعی که Virtual Machine خاموش است پاک می شود. داستان دیگری ای که در رابطه با این مشکل بر روی سرور ESX وجود دارد اینست که که روی سیستم عامل که ویندوز هست اینجا میتوانید تنظیمات Paging را تغییر بدهید.

مهندس عزیز چه جوری میتوانم تنظیمات پیجینگ روی سرور ESX Vmware را تغییر بدهم؟ اگه تغییر بدهم مشکل حل میشود؟

با جستجوی این واژه "آموزش تغییر تنظیمات Paging سرور ESX" در اینترنت می توانید مشاهده کنید که چه شکلی تغییرش بدهید. اول ببینید کل فضای مموری که Host دارد در مقابل کل فضای مموری VM ها چقدر است. اگر بیش از اندازه به ماشین ها رم اختصاص داده اید معمولا این مشکل پیش می آید.

چگونه مشکل عدم همخوانی حجم اشغال شده از فضای درایو C در Virtual Machine ماشین های مجازی روی سرور ویرچوال ESX VMware که حافظه را پر شده نشان می دهد را حل کنیم؟ اختلاف فضای مموری هاست Host و مقدار حافظه اشغال شده توسط VM ار چیست؟ مقدار فضای واقعی یک ماشین مجازی را از کجا مشاهده کنیم؟

مقدار فضای مورد نیاز برای گرفتن بک آپ و ریکاوری ماشین های مجازی VM هاست ESX با نرم افزار Veeam بکاپ

از متخصصین شبکه و کارشناسان آی تی که با نرم افزار بازیابی اطلاعات سرورها و Virtual Machine های ویم بکاپ Veeam کار کرده اند ممکنه که راهنماییم کنند که اگر بنده بخواهم با Veeam روی یک SAN Storage بکاپ بگیرم حداقل Throughput که روی استوریج به من می دهد چقدر است؟

سوال شما خیلی کلی هست. در محاسبه پهنای باند مورد نیاز بین سوئیچ مرکزی Core و دستگاه ذخیره سازی استوریج، بسته به نوع دیسک در سطح همان san و اینکه آیا در شبکه از انکلوژر استفاده می شود یا نه و مسائل و موضوعات دیگر بستگی دارد و این المانها هم در میزان Throughput موثر است. پیشنهاد میکنم اول ببینید مسیر بکاپ از کجا تا کجاست. از ماشینای داخل استوریج بصورت دایرکت هست و روی بخش دیگری از استوریج هست یا اینکه از dedup استفاده میکنید یا خیر؟ تمامی نرم افزارهای بکاپ از متدهای مشابه و از همان api ها استفاده میکنند و خود نرم افزار در میزان throughput نقش خاصی ندارد.

شرح مختصری از منابع نرم افزاری و سخت افزاری زیرساخت شبکه بدین شکل است که شرعت هاردهای سرور 10K می باشند و انکلوژر ندارد و نیازمندی اولیه اینست که از ماشین های داخل استوریج، به یک فضای تعیین شده روی همان Storage انتقال دهیم و یک نسخه کپی داشته بشیم و dedup هم نداریم و یک دستگاه ذخیره سازی تحت شبکه vnx 5300 داریم که از هر دو sp اش به یک هاب سوویچ اتصال برقرار کرده ایم و لپ تاپ را هم زده ایم به همان سوییچ مرکزی یا Core Switch هسته شبکه.

....

ادامه پرسش و پاسخ که منجر به رفع مشکل و راهنمایی کامل در رابطه با سوال بالا در گروه کارشناسان IT و مهندسان کامپیوتر و ادمینهای شبکه در تلگرام

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper