چه راهکارهایی برای دسترسی از راه دور به سیستم کامپیوتری وجود دارد؟ انواع روشهای ریموت زدن به دسکتاپ کاربران نتورک برای کارشناسان آی تی، مدیران شبکه IT Manager و نیروی هلپ دسک پشتیبان رایانه ای چیست؟ چگونه امکان ارسال فایل خارج از ریموت دسکتاپ مخصوصا چت کردن با کاربر و انتقال ویدیو و تصویر را داشته باشیم؟
آشنایی با یکی از مهمترین دغدغه های مدیران شبکه و نیروی پشتیبان Help Desk
راهکارهای زیادی برای مدیران شبکه کامپیوتری و کارشناسان آی تی و نیرویهای پشتیبان Help Desk هم اکنون هستکه بتونند به دسکتاپ کاربران ریموت بزنند و امکان انتقال فایل خارج از ریموت دسکتاپ و ... داشته باشند، مخصوصا چت کردن با کاربر، انتقال ویدیو، برقراری تماس در صورت امکان و ... همانطور که بیشتر مهندسان فناوری اطلاعات مطلع هستند چنین راهکارهایی وجود دارد و در این مطلب آموزشی می خواهیم شما مهندسان IT را با یکی از بهترین ابزارها در این زمینه آشنا کنیم.
یکی از نرم افزارهایی که نسبتا شناخته شده نیست تیم تالک Team Talk است ولی امکاناتش برای کنترل شبکه اعم از چت تصویری و متنی، انتقال فایل و ریموت دسکتاپ همزمان با کاربر ( مشابه با تیم ویوور Team Viewe و AnyDesc و انی دسک... ) و گروه بندی کاربران و از همه مهمتر ایجاد کانال هایی شبیه به کانال های یاهو مسنجر، انتقال فایل به گروه برای استفاده جمعی کاربران، ویدیو کنفرانس و به صورت بیسیم نمودن ارتباطات برای عوامل و ... از مهمترین امکانات این نرم افزار میباشد. پیشنهاد میکنم فقط یکبار بر روی شبکه نصب نمایید و از امکاناتش واقعا شگفت زده می شوید. به نظر من با اینهمه امکاناتی که عرض کردم و باید خودتان ببینید، بهترین آپشن این است که ارتباطی به هیچ سروری خارج از شبکه شما متصل نمیشود و کاملا نرم افزار مثل Lync و ... کاملا On-premises می باشد.
دانلود آخرین نسخه برای ویندوز با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دستیابی است. نسخه های دیگر ارائه شده نرم افزار برای پلتفرم های ویندوز، مک، انواع نسخ لینوکس و پلتفرم های موبایل iOS و اندروید میباشد.
درباره دسترسی راه دور به سیستم کامپیوتری یا ریموت دسک تاپ کامپیوتر کاربران
همانطور که می دانید سرویس ریموت دسکتاپ ویندوز مایکروسافت Windows Remote Desktop Connections به کارشناسان هلپ دسک و نیروی پشتیبانی شبکه و مدیران آی تی IT Manager اجازه می دهد به دسک تاپ یک کامپیوتر مبتنی بر ویندوز از طریق اینترنت یا شبکه محلی Lan متصل شوند. زمانی که از ویژگی Remote Desktop Connection برای اتصال استفاده می کنید، این توانایی را دارید تا صفحه دسک تاپ کامپیوتر میزبان را مشاهده کرده و به درایو فایل ها و پوشه های آن سیستم کاربر دسترسی داشته باشید، در حالی که روبروی کامپیوتر خود نشستهاید.
این ویژگی برای مدیران شبکه، نیرویهای هلپ دسک Help Desk Team، متخصصان واحد پشتیبانی شبکه، برنامهنویسان و حتی کاربران و یوزرهای معمولی شبکه های کامپیوتری مفید است. امکان دسترسی ریموت Remote Access به دسک تاپ کاربران به شما اجازه می دهد از راه دور به کامپیوترهای خانگی یا سرور محل کار خود دسترسی داشته باشید. اما پیش از آن که بتوانید به کامپیوتر خود متصل شوید، ابتدا باید ویژگی فوق را فعال کنید.
ضمن تشکر و قدردانی از شما همراهان عزیز، علی رقم میل شخصی و به دلیل مشغله های متعدد کاری پرسنل گروه امکان ارسال اخبار و اطلاعات روز دنیای آی تی و فناوری اطلاعات در سایت کمی مشکل و زمانگیر است. از این رو ادامه ارائه مطالب خبری و یا کاربردی بیشتر در کانال تلگرام مهندسی شبکه پال نت که با هدف انعکاس جدیدترین رویدادهای IT و آخرین اخبار شبکه های کامپیوتری راه اندازی گردیده است، جهت ارتقای علاقه و سطح دانش کارشناسان آی تی و مهندسان شبکه و تکنیسن فنی سیستم های رایانه ای ارسال می گردد و قرار داده می شود. این کانال آموزشی شبکه در دسترس همگان میباشد.
امیدوارم که همواره زندگی شما همراه با سلامتی، نشاط و موفقیت های فراوان باشد.