بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

راهنمایی درباره شرایط گارانتی Storage San Nas و آموزش نحوه بازکردن تیکت پشتیبانی رفع مشکل استوریج EMC در سایت برای سرویس ساپورت ریکاوری اطلاعات و بازیابی داده های ذخیره شده در دستگاهی که در شرکتی در ایران dirty cache حافظه اتفاق افتاده است و اساسی دچار بروز حادثه ناگوار شده است.

آشنایی با گارانتی و شیوه ارسال تیکت پشتیبانی برای رفع مشکل استوریج EMC

در ادامه با مشکل یکی از مشتریان شرکت مهندسی شبکه پال نت برمی خوریم که نیازمند راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه بازیابی اطلاعات و ریکاوری دیتا از روی دستگاه سخت افزاری حافظه استوریج ای ام سی EMC دارند و نیاز به کمک سریع و فوری درباره رفع این مشکل برای ارسال تیکت پشتیبانی و اطلاع از شرایط گارانتی Storage مورد نظر دارند. این مشکل در گروه سوال و جواب کامپیوتری و شبکه وابسته به کانال تلگرام شرکت مهندسی شبکه پال نت نیز مطرح شده و برای آپدیت جواب ها و پاسخگویی آنلاین کارشناسان آی و تی شبکه می توانید به عضویت این کانال اطلاع رسانی مهندسان IT درآیید.

ما در سازمان مان یک دستگاه emc 5100 داریم که به طور ناگهانی به یک مشکل اساسی برخوردیم.
بعد از یک ری استارت restart کلیه storage pool ها و lun های استوریج همگی offline شدند و تمام سرورها از مدار خارج شده اند. نظری در خصوص نحوه رفع مشکل کسی از کارشناسان پشتیبانی استوریج و دستگاه های ذخیره سازی ای ام سی دارند؟

‎با توجه به شرایطی که توضیح دادید، احتمال زیاد دستگاه حافظه ذخیره سازی dirty cache شده است و اگر بخواهید فول دیتا ریکاوری داشته باشید باید این مشکل برطرف بشود که راه حل ریکاوری این استوریج اتصال به سیستم عامل اصلی دستگاه و استفاده از ابزار مخصوصش هست،البته مواردی که عرض کردم پروسه حساس و پیچیده ای هست و ریسک هم دارد و  بهتره از متخصصین باتجربه کمک بگیرید. این نکته هم  باید گفت که چنین مشکلی با یه تیکت ساده از کمپانی سازنده قابل حل بود که متاسفانه یا خوشبختانه تو ایران به سختی میسر هست.

راهنمایی درباره شرایط گارانتی Storage San Nas و آموزش نحوه بازکردن تیکت پشتیبانی رفع مشکل استوریج EMC در سایت برای سرویس ساپورت ریکاوری اطلاعات و بازیابی داده های ذخیره شده در دستگاهی که در شرکتی در ایران dirty cache حافظه اتفاق افتاده است و اساسی دچار بروز حادثه ناگوار شده است.

شرایط ارسال تیکت پشتیبانی و ساپورت از طریق سایت

باز کردن تیکت نیاز به سرویس ساپورت دارد که گرفتن ساپورت بعد از دوره گارانتی که رایگان هست هزینه سنگینی را مشتری باید پرداخت کند. بابت تمدید ساپورت و ارتباطی به ایران ندارد و روالی هست که شرکتهای دیگه ای هم مثل اچ پی hpe برای محصولات مشابه خودشان مثل 3par دارند و در واقع خرید سرویس پشتیبانی نرم افزاری یکی از بخشهای درآمدزای شرکتهای بزرگ تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی هست که بعد از پایان دوره گارانتی رایگان نیست و تمدید یا خرید آن رقم قابل توجهی است.

درست می فرمایید هرچند اگر این دستگاه در دوره گارانتی هم بود تیکت باز کردن از ایران بسیار مشکل بود و شاید اگر این مسیر باز و بدون مشکل بود اون سازمان هزینه های مربوط به تمدید ساپورت را برای به حداقل رسوندن ریسک انجام میداد و هزینه ساپورت بعد از پایان دوره گارانتی هم رقم قابل توجهی است، در صورتیکه سازمانها از دو سیستم ذخیره ساز که وابسته به نوع دیتا replication در سطح array یا سرویس داشته باشند نیازی به پرداخت هزینه سنگین ساپورت نرم افزاری ندارند و در زمان بروز مشکلات اینچنینی میتوانند روی سیستم ذخیره ساز دوم سوییچ کنند البته در کنار این موضوع باید  OE و دیسک firmware های سیستم ذخیره ساز رو مرتب بروز رسانی کرد چون خیلی از مشکلات مذکور مربوط به باگ در نسخه OE هست که تو release note های شرکت سازنده اعلام میشه، خوشبختانه محصولات ذخیره ساز emc برخلاف شرکت hpe جهت بروز رسانی نیاز به پرداخت هزینه سرویسهایی از قبیل care pack بعد از دوره گارانتی ندارند و دسترسی به فایلهای بروزرسانی نرم افزارهای مرتبط روی اکانتی که خرید روی آن انجام شده پابرجا هست.

البته در بازار آزاد کار آی تی هستند ادمینهای متخصص و کارشناسان استوریج و دستگاه های ذخیره سازی که چندین بار این کار را انجام داده اند و در صورت نیاز به صورت پروژه ای توسط این مهندسین IT قابل اجرا می باشد. درصورت حاد بودن موضوع و نتوانستن حل این بحث توسط راهنمایی صورت گرفته با کارشناسان تیم پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه پال نت تماس گرفته تا در این مورد خاص بیشتر شما را راهنمایی نمایند.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper