مسئله ای که ممکن است بسیاری از کاربران و مدیران شبکه های سازمانی را درگیر کند و حتی باعث ایجاد مشکلاتی شود این است که هنگام متصل کردن سیستم کلاینت به شبکه دامین خود دچار مشکلاتی شوید و نتوانید این کار را انجام دهید، خوب فکر می کنید چه دلایلی می تواند وجود داشته باشد و شما هنگام بروز این اتفاق چه کار هایی باید انجام دهید؟
این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است بخاطر نبود تیم پشتیبانی و IT تخخصی شبکه درون شرکت، مجموعه، اداره و یا حتی سازمان شما با این که در عین حال بسیار ساده است باعث بروز مشکل شود.
قصد داریم تا با مطرح کردن مسائل مرتبط به این موضوع به شما برای رفع این مشکل کمک کنیم.
اولین موضوع قابل بررسی نسخه ویندوزی است که روی سیستم کلاینت شما نصب شده است. ممکن است ویندوزی که نصب کرده اید برای استفاده درون شبکه مناسب نباشد که در این صورت اصلا گزینه جوین دامین را نخواهید داشت. برای مثال نسخه های Home Premium و Starter ویندوز 7 را نمی توانید به دامین متصل کنید، همینطور نسخه Home ویندوز 8.1 و 10 نیز برای اتصال به دامین مناسب نیستند.
موضوع دوم قابل بررسی، درست وارد کردن نام دامین شما هنگامی که میخواهید به دامین متصل شوید می باشد، بررسی کردن پسوند ها در صورت نیاز یا حتی وارد کردن نام netbios دامین شما مواردی است که میبایست به آنها توجه داشته باشید.
آیتم بعدی بررسی کارت شبکه مورد استفاده برای بستر شبکه می باشد که می توانند موارد متعددی را شامل شود. برقرار بودن اتصال شما به شبکه، بررسی داشتن IP دستی و یا حتی خودکار ( این موضوع به تنظیمات شبکه شما مرتبط می شود.) و از این قبیل می باشد.
سعی کنید که حتما از سیستم کلاینت به سیستم دامین پینگ بگیرید تا مطمئن شوید که این دو سیستم می توانند یکدیگر را درون شبکه ببینند.
چهارمین موضوع قابل بررسی، ساعت و تاریخ سیستم خود را حتما بررسی کنید تا از این بابت نیز به مشکل نخورید.
و در آخر از درست بودن تنظیمات زیر ساخت شبکه و سرور خود به توسط یک فرد کارشناس شبکه مطمئن شوید.