بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

آیا تا به حال تجربه عملی پیاده‌سازی نرم افزار گرافیکی 3dmax تری دی مکس و اتوکد Autocad را روی بستر وی دی آی vdi یا همان مجازی سازی دسک تاپ کاربران با استفاده از سیتریکس Citrix یا Vmware Horizon View داشته اید؟ آیا نرم افزارهایی که نیاز به پردازش سنگین دارند می توانند مناسب محیط ویرچوال در بستر سیتریکس XenApp و XenDesktop یا VDI راهکار وی ام ویر هوریزون ویو باشند؟
قبل از اینکه نظرات مختلف کارشناسان پشتیبانی مجموعه خانه سیتریکس ایران درباره " تجربه عملی پیاده‌ سازی 3dmax تری دی مکس روی بستر vdi با استفاده از Citrix یا Horizon" را بررسی کنیم مخاطبان عزیز سایت را به مطالعه مطلبی که پیشتر درباره پابلیش برنامه اتوکد AutoCad و نرم افزارهای گرافیکی با پردازش و محاسبات بالا پرسیده شده بود جلب می کنیم که می تواند برای بسیاری از عزیزان و کارشناسان حوزه مجازی سازی اپلیکیشن مفید و راهگشا باشد. عنوان مقاله قبلی درباره سیتریکس " مجازی سازی نرم افزارهای معماری و راهکارهای تحت وب کردن اپلیکیشن" بود که دعوت می کنیم این مطلب آموزشی کاربردی را نیز مطالعه بفرمایند.
 
نظرات کارشناسان باتجربه 6 ساله سرویس پشتیبانی خانه سیتریکس که راهکارهای تخصصی مجازی سازی اپلیکیشن در بسترهای ارتباطی و زیرساخت شبکه مختلف کامپیوتری را بصورت عملی پیاده سازی نموده اند.
پیاده سازی نرم افزارهایی که نیاز به پردازش سنگین دارند در محیط VDI کار منطقی نیست ولی در پاره ای از موقعیت ها شاید تنها راه حل باشد! یکی از اهداف VDI این است که منابع یک Server را بین چندین کاربر تقسیم کنیم، اما نرم افزارهایی مثل 3dMax و AutoCad که پردازش سنگین دارند و گاهی برای Render کردن یک پروژه صد درصد منابع یک سیستم خیلی قوی را برای چندین ساعت مصرف می کنند شاید در نگاه اول چندام منطقی به نظر نرسد و انتقال چنین نرم افزارهایی به محیط VDI توجیهی نداشته باشد ولی برای دسترس قراردادن نرم افزارهای گرافیکی مثل تری دی مکس و اتوکد در سایتهای عملیاتی که ممکن است در نقاط دوردست مثلا در بیایان برای برپاسازی یک پروژه عمرانی باشد، تنها راهکار و مقرون به صرفه ترین راه حل است. در این موقعیت، یک پهنای باند ارتباطی نه چندان زیاد و در حد 1 مگابایت نیز می تواند چاره کار باشد.
 
قبل از اینکه نظرات مختلف کارشناسان پشتیبانی مجموعه خانه سیتریکس ایران درباره

البته وقتی در سایت سیتریکس درمورد انتقال برنامه های گرافیکی با پردازش زیاد به بستر مجازی XenApp یا XenDesktop و حتی Horizon View بررسی می کنید ممکن است نرم‌افزار تری دی مکس 3Dmax و اتوکد AutoCad در لیست compatibility نباشند ولی مثلا نرم افزار مشابه باشد.
 
یکی از اهداف استفاده از راهکار مجازی سازی دسکتاپ یا VDI همین است ولی اهداف دیگری هم وجود دارد. مساله پردازش که در بالا بیان شد همچنان یک نکته کلیدی در این تکنولوژی است و در بخش gpu سخت تر نیز می شود. وقتی شما نیاز به پردازش گرافیکی سنگین دارید مجازی ضعیف میشود چون ریسورس ندارید. این چالش اصلی منابع gpu در جایی که نیاز به کار گرافیگی سنگین و پردازش تصویر بالا باشد ممکن است به مشکل برخورد کنید.
با قسمت زیادی از صحبتهای شما کارشناسان پشتیبانی سامانه های مجازی سازی و دورکاری موافقم ولی خوب کمپانی ها هم تبلیغ زیادی روی این موضوع دارند، یکی از مسایل قابل توجه قابلیت کار با این نرم افزار در هر مکان و زمانی هست و شما فقط محدود به مثلا Endpoint Device خودتان نیستید. اهداف دیگر را بفرمایید شاید راهکارهای بهتر وجود داشته باشد.

تجمیع منابع پردازشی و داده ها و همچنین مدیریت متمرکز به جای مدیریت چندین workstation و استفاده اشتراکی از داده ها از جمله نکات حائز اهمیتی است که جزو اهداف راه اندازی VDI هست.

استفاده اشتراکی از منابع، زمانی خوب و مطلوب است که منابع شما بیشتر از منابع مورد نیاز هر کاربر باشد. مثلا 10 کاربر باهم از منابع سخت افزاری یک Server استفاده کنند. اما زمانیکه  منابع یک Server هم به تنهایی پاسخگوی نیاز یک

اگر از کارتهای گرافیک قدیمی غیر هوشمند استفاده کنید تجربه عملی پیاده‌ سازی 3dmax تری دی مکس روی بستر vdi با استفاده از Citrix یا Horizon کاربردی نیست و پردازش مورد نیاز کارهای گرافیکی و تصویری را در چند ساعت انجام می دهد و این روش استفاده اشتراکی از منابع و VDI راه اشتباهی است بلکه باید به جهت عکس آن (Grid Computing) حرکت کرد. امروزه روی GPU های سروری دقیقا همین اتفاق می افتد و یک کارت گرافیکی بین چندین کاربر تقسیم منابع می شود. در روشهای Grid Computing منابع سخت افزاری چند سیستم تجمیع می شود و در اختیار یک کاربر قرار می گیرد. البته این شیوه گرید کامپیوتنیگ برای کاربرانی خوب است که نیازشان این نباشد که تمام منابع Server را بخواهند چندین ساعت فول مصرف کنند و در اختیار بگیرند. این روش بسیار مرتبط با موضوع Design ساختار مورد نیاز و نیازمندی های کاربردی مسئله است.

در خصوص تجمیع منابع نکته مهم این است که جمع منابع تک تک ایستگاه های کاری که معمولا به صورت صد درصد مورد استفاده قرار نمیگیرد بیشتر از منابع تجمیع شده روی سرور است که با هزینه کمتری قابل دستیابی و با توجه به منابع بلا استفاده در هر ایستگاه کاری در کل جوابگو خواهد بود. در خصوص رندر البته داستان خودش را دارد و در این خصوص حتی ممکن است نیاز به یک render farm باشد که جدای از بحث فعلی است.

البته استفاده از چنین تکنولوژی ای بسیار بستگی به کاربری شما از 3d max و AutoCad و سایر نرم افزارهای گرافیکی با پردازش زیاد دارد.کسانی که تخصص شان تری دی مکس است خوب می دانند که وقتی با نرم افزار 3d max کار می کنند، برای Render کردن یک پروژه گاهی یک هفته سیستمشان را روشن نگه می دارند تا پردازش تصاویر انجام بشود.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper