بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

یکی از معروف ترین راهکار های تخصصی و تجاری تولید شده توسط شرکت تولید کننده نرم افزار مایکروسافت سرور ایمیل سازمانی اکسچنج می باشد که موفق ترین و برترین محصول برای سازمان ها جهت تعامل و انتقال داده و نامه نگاری از طریق ایمیل، Unified Communication و Collaboration میباشد. اکسچنج سرور مایکروسافت گام را فراتر نهاده و امکانات بسیار ویژه تری از یک ایمیل سرور خصوصی را در اختیار کاربران قرار می دهد و بیشترین سهم را از بازار دنیا در تجهیز سرور ایمیل دیتا سنتر سازمانی به خود در جهان اختصاص دهد.

از مهمترین قابلیت های ایمیل سرور اکسچنج 2016 مایکروسافت که دیگی برند های ایمیل سرور از آن بی بهره هستند می توان به قابلیت همیشه در دسترس بودن High Avalability و Disaster Recovery  در اکسچنج 2016 اشاره نمود.

انواع Rule ها در Exchange server 2016

در دانلود آخرین نسخه Exchange Server Microsoft  که در سال 2016 توسط مایکروسافت ارائه گردید معماری و الگوریتم اجرایی ایمیل سرور تخصصی اکسچنج به کلی تغیر کرده و به حالتی امن تر، پایدار تر، سبک تر و آسان تر در زمینه نصب و راه اندازی و پشتیبانی اکسچنج تبدیل گردید.

در نسخه های 2013 و 2010 اکسچنج  سرور ایمیل، نسخه نصبی شامل 5 نقش اساسی و مجزا بود که میتوانستیم هر نقش را بر روی یک سرور مجزا نصب کنیم.به مرور زمان بعد از ارائه نسخه ایمیل سرور Exchange 2016 این نقش ها در هم تجمیع شده و به دو نقش کلی تبدیل گردید:  Mailbox            -           Edge

معرفی راهکارهای Load balancing و Clustering  در اکسچنج سرور 2016

تجمیع نقش ها در معماری اکسچنج 2016 یا Brick Architecture به عنوان حرفه ای ترین ایمیل سرور خصوصی در دنیا همه نقش ها در آن وجود داشته اما در غالب دو نقش اصلی معرفی می شوند.

برای آنکه بتوان تضمین نمود که ایمیل سرور اکسچنج همیشه در دسترس می باشد باید قابلیت High Avalability یا HA را در نقش های CAS، mailbox و Edge پیاده سازی و تعریف نمود.

قابلیت کلاستر در لایه های دیتا بیس با سرویس DAG، Database Avalability Group

اصلی ترین عنصر پیاده سازی HA در اکسچنج، DAG میباشد که کلاستر برای MailBox و Database را فراهم می سازد. 16 سرور اکسچنج می تواند در یک دگ کلاستر اکسچنج 2016 تعریف گردد. از هر دیتا بیس دو نسخه در سرور های متفاوت تهیه می کند و می تواند به دو صورت لحظه ای و یا زمان بندی شده با هم دیتا های خود را سینک و به روز کنند. به صورت اکتی و پسیو کار میکنند. زمانی که یک سرور اکسچنج دچار مشکل شود سرویس DAG سرور اکسچنج دیگر را بر روی مدار به عنوان سرور ایمیل سرور فعال انتخاب می کند.

قابلیت load balancing در لایه CAS با استفاده از یک Load balancer لایه 7

نقش CAS در اکسچنج سرور مایکروسافت وظیفه برقراری ارتباط و کنترل و هدایت کلاینت ها به دیتا بیس شخصی خودشان را دارد. با استفاده از یک دستگاه نرم افزاری و یا سخت افزاری load balancer لایه 7 می توان به مدیریت، کنترل، تقسیم بار تبادل اطلاعات و ایجاد زیرساخت HA برای سرویس CAS نمود.

قابلیت load balancing در لایه امنیتی Edge با استفاده از سرویس Round Robin

Exchange Edge Server 2016 به عنوان درگاه اصلی ورودی و خروجی ایمیل تعریف می شود که در لبه شبکه مانند یک فایروال نقش ایفا می کند. برای پیاده سازی سرویس HA در Edge باید چندین Edge سرور با دسترسی های مختلف به چند خط اینترنت مختلف را در شبکه ایمیل سرور سازمانی نصب و راه اندازی کرد. برای تقسیم بار در Edge بایاز سریس DNS Round Robin و یا Exchange Connector  استفاده نمود.

پیاده سازی قابلیت Disaster Recovery با استفاده از سرویس Streched Lagged DAG

برای رسیدن به بهترین سطح از High Avalability  و همیشه در دسترس بودن سرویس ایمیل، می توان به صورتی ترکیبی از موارد عنوان شده استفاده نمود. استفاده از DAG و قابلیت legged Copy می توان به جامع ترین راهکار Disaster Recovery در سرویس ایمیل سرور سازمانی اکسچنج دست یافت.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper