بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

در زمینه هوش مصنوعی 7 شرکت بزرگ

فناوری جهان تکنولوژی های جدید رو می کنند

 

کمپانی های بزرگ دنیا قصد دارند با قرار دادن نرم افزارهای هوشمند دستگاههای متصل به اینترنت مانند تلفن های هوشمند به توانایی های آنها اضافه کرده تا بتوانند مانند یک انسان عادی تجزیه و تحلیل کنند.

 

با این کار کاربران می توانند با صحبت کردن با ماشین‌ها ارتباط برقرار کنند مثلا سفارش کالا دهند، ترافیک را برسی کنند، رستوران رزرو کنند و دیگر کارهای انسانی.
 
 
در ذیل با این اقدامات کمپانی های بزرگ دنیا که تحولی عظیم در زمینه رایانش به حساب می آید آشنا می شویم:

 آمازون
 با رونمایی از بلندگوی اکو با قابلیت کنترل به کمک فرمان صوتی که با هوش مصنوعی الکسا کار میکند آمازون به کاربران خود امکان دریافت اخبار و آپدیت اطلاعاتو سفارش آنلاین کالا را می دهد.

همچنین اکو به عنوان یک هاب خانگی دستگاه های متصل به اینترنت، لامپ ها و دستگاههای دیگر را به آمازون معرفی می کنند و آمازون مدل کوچکتری به نام «دات» ارائه می دهد.


 مایکروسافت
«کورتانا» نام دستیار شخصی مایکروسافت است. Cortana در ویندوز ۱۰ نقش یک دستیار صوتی دیجیتالی را بازی می کند که شباهت های بسیاری هم با Siri و Google Now دارد. در نسخه های اولیه این سرویس، شباهت های بسیاری میان کورتانا با شخصیت بازی ویدئویی Halo وجود داشت. او هوش مصنوعی اش را از مغز شبیه سازی شده ی دکتر Catherine Halsey به ارث برد. دانشمندی که پایه گذاز پروژه ی اسپارتان نیز بوده است.

در ویندوز ۱۰ کورتانا آمده تا از شما یاد گرفته و در نهایت پیشنهادات بهتری را به سوالات و در خواست هایتان ارائه دهددر ویندوز ۱۰ نیز کورتانا آمده تا از شما یاد گرفته و در نهایت پیشنهادات بهتری را به سوالات و در خواست هایتان ارائه دهد.

اپل
اپل نخستین شرکتی بود که دستیار شخصی را عرضه کرد و در سال ۲۰۱۱ «سیری» را در گوشی آیفون معرفی کرد و در چند سال اخیر برای بهبود این نرم‌افزار تلاش کرده‌است. اخیرا «سیری» ارتقا یافته تا با برنامه های غیراپلی تعامل کند. بنابراین کابران می توانند از برنامه‌تاکسی آنلاین «لیفت» استفاده کرده یا با استفاده از «اسکوار کش» پول پرداخت کنند. اپل همچنین یک برنامه به نام «هوم» را معرفی کرده که می‌تواند به دستگاه‌های هوشمند وسایر دستگاه‌ها متصل شود و ظاهرا در یک بلندگوی تنها، شبیه «اکوی آمازون» و «گوگل هوم» کار می‌کند.

آی‌بی‌ام
شرکت فناوری آی‌بی‌ام حدود ۲۰ سال قبل با نرم‌افزار «دیپ‌بلو» که «گری کاسپاروف» قهرمان شطرنج دنیا را در یک بازی شکست داد، خبرساز شد و اخیرا برنامه هوش مصنوعی «واتسون» را طراحی کرده که در برنامه تلویزیونی «جئوپاردی» در برابر بازیکنان انسانی، برنده شد. آی‌بی‌ام از «واتسون» در سیستم‌های تجاری و هوشمند کردن خدمات استفاده می‌کند. انتظار می‌رود هزاران نفر در کنفرانس دنیای «واتسون» که اواخر ماه میلادی در لاس وگاس برگزار می‌شود، شرکت کنند.

گوگل
گوگل در عرصه هوش مصنوعی یکی از قابل توجه‌ترین تلاش‌ها را داشته و مدیر این شرکت از هوش مصنوعی به عنوان نیرویی برای تغییر یاد کرده که به قدرت نیروی تلفنهای هوشمند است. "نرم‌افزار دستیار گوگل" که در گوشی های جدید پیکسل گنجانده شده قصد دارد با امکان پذیر کردن سازماندهی و استفاده از اطلاعات در دستگاه‌ها و بر روی ابر مانند چک ایمیل، اطلاع از ملاقات‌های کاری، اخبار و یا وضعیت ترافیک و آب‌وهوا، از «سیری» اپل سبقت بگیرد. گوگل همچنین  هوش مصنوعی را از طریق برنامه پیام‌رسان «الو» که می تواند در تلفن‌های هوشمند و دستگاه هاب "گوگل‌ هوم» نصب شود، عرضه کرده‌ است. دستگاه هاب «گوگل هوم» شبیه «اکو آمازون» است که با فرمان‌های صوتی فعال شده و وظایفی مانند تهیه اطلاعات از محلی که افراد زندگی می‌کنند را انجام می‌دهد.

 

سامسونگ
 این غول الکترونیکی کره جنوبی با خرید شرکت نوپای آمریکایی «ویو لبز» که از سوی سازندگان «سیری» اپل راه‌اندازی شده است، تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرد. سامسونگ می‌گوید که خرید این شرکت که ماه جاری اعلام شد، بخشی از تلاش‌هایش برای فراهم کردن خدمات دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشتریانش‌ است که می‌توانند از آن‌ها در همه دستگاه‌ها و محصولات سامسونگ از تلفن هوشمند گرفته تا تلویزیون‌ها و ماشین‌های لباس‌شویی استفاده کنند. سامسونگ بزرگترین سازنده تلفن‌های هوشمند در دنیا است که با نرم‌افزار آندروید گوگل کار می‌کنند اما این شرکت سیستم عامل موبایل «تایزن» را هم دارد. بنابراین باید منتظر ماند و دید این شرکت چگونه فناوری دستیار مجازی را استفاده خواهد کرد.
 
فیس بوک
فیس بوک که در هوش مصنوعی سرمایه گذاری بالایی انجام داده‌است، ظاهرا سرگرم کار روی یک برنامه دستیار شخصی با نام کد M است. مارک زاکربرگ، بنیان گذار این شبکه اجتماعی اظهار کرده است وی می‌خواهد مدل واقعی از «جارویس» را ایجاد کند. «جارویس» یک شخصیت مکمل در کتابهای کمیک مارول مانند مرد آهنی است. در حال حاضر فیس بوک بات‌هایی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند را در برنامه موبایل «مسنجر» عرضه کرده و به کاربران امکان می‌دهد پاسخ پرسش‌هایشان را دریافت کرده و با این شبکه اجتماعی تعامل داشته باشند.
 

برای دریافت جدید ترین اخبار فناوری اطلاعات به کانال تلگرام گروه پال نت بپیوندید.

 

Channel: @palnetgroup

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper