بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

تهدیدهایی که دنیا به وسیله اینترنت اشیا (Internet of Things) مواجه می شود

اینترنت اشیا |امنیت شبکه |تهدیدات امنیتی |شبکه |وایرلس |دستگاههای هوشمند |محاسبات ابری

 نرم افزارهایی اشیای متصل به اینترنت پیرامون مان را تحت کنترل دارند که به این روند اینترنت اشیاء گفته می شود.

 IOT یا Internet of Things هر دستگاهی مانند گوشی‌های هوشمند، ماشین‌های لباس‌شویی، یخچال‌ها و دیگر تکنولوژی‌های پوششی که بتوان آن را به اینترنت وصل کرد و یا با دستگاههای دیگر شبکه شود را در بر می گیرد.

آسیب های امنیتی IoT

اگرچه IOT می تواند برای انسان کارهای زیادی را آسان نماید ولی مشکلات خاص خود را نیز دارد. یک مورد از خطرات که باید به صورت ویژه به آن توجه کرد مسئله امنیت و حریم خصوصی در مواجه با ارتباط میلیاردها دستگاه به طو همزمان به اینترنت، می باشد


با توجه به گزارشات نزدیک ۲۰ میلیارد دستگاه به صورت  بی سیم وایرلس تا سال 2020 به یکدیگر وصل می شوند و احتمال تهدیدات زیادتر  IOT به دلیل سیستم ها ودرگاههای ورودی چند گانه وجود دارد و راههای متفاوتی را برای حمله به این شبکه های متصل و با پیدا شدن حفره های امنیتی پیش پای هکرها قرار می دهد.
اکنون به اینکه محل قرارگیری حفره های امنیتی کجاست می پدازیم.

محاسبات ابری یا Cloud
در حال حاضر محاسبات Cloud و ابزارهایی مانند Dropbox و Google Drive و تسهیلات آن برای کاربران آشناست.ولی مشلاتی در تهدیدات امنیتی وجود دارد زیرا استانداردهای امنیت در فضای ابری با استانداردهای امنیتی در کارب تفاوت دارد.
هر اندازه که حجم اطلاعات ذخیره شده در سرورها بالا رود باید روند آپدیت و امنیت سرورها به خوبی پیش رود زیرا ارتباطات شخصی و همیشگی از طریق سرور با توجه به خطرات امنیتی زیادتری که دارد مستلزم راهکارهای امنیتی بیشتری نیز می باشد.

موبایل ها و دستگاههای هوشمند

معمولا از نخستین نمونه برای IOT موبایلها می باشند، یک سری پیچیدگی برای متخصصان آی تی ایجاد کرده اند. با توجه به این که یک دستگاه موبایل با موبایل دیگر متصل می گردد و ایجاد یک حفره امنیتی در یکی از آنها در حقیقت امکان نفوذ به موبایل دیگر را نیز بالا می برد. این مسئله بسیار مهم و ضروری است.

به هراندازه دستگاههای متصل بیشتر باشد کار برای هکرها به کمک حفره های امنیتی برای نفوذ راحتتر است. با ید توجه داشت که اپلیکیشن های موبایل حفره های امنیتی و ویروس های بیشتری به گوشی تان وارد می کنند.

 زیرساخت‌ها
هم‌اکنون حجم بسیار بالایی از سیستم‌های تکنولوژیک در حال عمل از آدرس‌های IP استفاده می‌کنند تا قادر به دسترسی از خارج شبکه باشند. به این ترتیب، نه تنها یک اداره یا نهاد به تنهایی می‌توان هدف یک حمله سایبری قرار بگیرد، بلکه از این طریق کل یک زیر‌ساخت همچون شبکه حمل و نقل هوایی یا شبکه انتقال برق و سایر سیستم‌های اتوماسیون می‌تواند مورد حمله و سوء‌استفاده قرار بگیرد.

امروزه آی پی ها برای دسترسی به خارج از شبکه مورد استفاده بسیاری از سیستمهای تکنولوژی قرار گرفته اند. در نتیجه علاوه بر اینکه یک اداره یا سازمان در خطر حملات امنیتی در فضای سایبری است از این طریق تمام زیر ساخت آن سازمان در خطر می باشد.

علی الرغم قابلیت هایی که IOT دارد اما تهدیدات عظیمی نیز از لحاظ امنیتی ایجاد کرده که تنها از راه حفظ اطلاعات از سوی همه می توان از این تهدیدات رها شد.

 

برای دریافت جدید ترین اخبار فناوری اطلاعات به کانال تلگرام گروه پال نت بپیوندید.

 

Channel: @palnetgroup

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper