IT Service Management OR ITSM
راهکار های موجود در ITSM به کمک 6 بخش کلی از سرویس های موجود در خود با نام های Services Desk , Services Broker , Change and Configuration Management , Asset Management ,Task Automation ,Busines Analystic که به عنوان نرم افزاری برای به دست آوردن دست آوردی بزرگ در حیطه مدیریتی در اختیار مدیران شبکه قرار میدهد، باعث کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن در ارائه خدمات در قالب داده های بزرگ و کلان یک سازمان میشود که شرکت HP آن را برای اولین بار ارائه کرده است تا تمامی شرکتها با استفاده از چهار چوب های استاندارد درون ITSM بتوانند جهشی از ارائه فناوری های سنتی خود به فناوری های مدرن و Service provider داشته باشند.
HP، برای مدیریت خدمات متمایز و ساده و به حد اکثر رساندن ارزش کسب و کار توسط تحکیم تمام فرآیند های ITSM در نظام یک سازمان توسط مدیر شبکه را توجیهی مدیریتی مینامد که باعث حل تمامی رخداد ها و مشکلات داخلی شرکتها شده که شرکت HP این فرایند را در قالب SaaS،در کنار ITSM قرار داده است که باز SaaS خود شامل 6 سروس نرم افزاری میباشد.