بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

دریافت ایمیلهای مشکوک از سوی فرستاده کننده گان باج افزار از شیوه های رایج آلوده شدن سیستم های کامپیوتری کاربران شبکه به ویروس های باجگیر است. Ransomware Spam Email گاها ناشناخته و دارای ضمیمه پیوست گمنام و مبهم هستند. یکی از روش های جلوگیری از نفوذ ویروس های باجگیر و بدافزارها عدم باز کردن میل مشکوک از سوی کاربران ایمیل کلاینت اوتلوک است.

جلوگیری از آلوده شدن سیستم های رایانه ای با ایمیل به ویروس باج افزار

در ادامه به بررسی درخواست یکی از مشتریان پشتیبانی شبکه گروه پال نت می پردازیم که ایمیل مشکوکی به یکی از کاربران نرم افزار Outlook یوزر استفاده کننده از سیستم رایانه ای تحت شبکه ارسال شده بود و پس از دریافت ایمیل توسط شخص قربانی، کامپیوتر PC به ویروس باجگیر آلوده شده بود.

روش های جلوگیری از نفوذ ویروس های باجگیر, جلوگیری از دریافت ایمیلهای مشکوک, فرستندگان باج افزار, شیوه های رایج آلوده شدن سیستم ها, آلوده شدن سیستم به ویروس باجگیر, Ransomware Spam Email
احتراماً به استحضار می رساند پیرو دریافت ایمیلهای مشکوک با نام دامنه Ransomware.com توسط کاربران، تیکتی با همین عنوان جهت رفع مشکل به پشتیبانی هاستینگ وب سایت شما ارسال گردید و در پاسخ به این ایمیل تنها اعلام نمودند که: " سلام. اینطور که چک کردم ایمیلها از سرور شما ارسال نمی شود" این موضوع جهت پاسخ قطعی تر مجددا در حال پیگیری می باشد.
همچنین به اطلاع می رساند لیستی از Email Account های موجود در cPanel در غالب فایل اکسل به پیوست تقدیم حضورتان می گردد. در صورتیکه لازم به حذف ایمیلی از لیست می باشد، خواهشمند است اعلام بفرمایید تا در اسرع وقت صورت گیرد.

همانطور که ملاحظه می کنید شرکت خدمات هاست و دامین نیز هیچ پاسخ شفافی نسبت به دریافت ایمیل های مشکوک توسط کاربران شبکه داخلی شرکت نامبرده ندادند و راهکار مشخصی نیز برای جلوگیری از از ارسال این ایمیل های اسپم توسط سرور Mail Server نیز ارائه ندادند.

احتراما به استحضار می رساند پیرو دریافت ایمیلهای مشکوک روی Outlook برخی کاربران با نام دامنه (شرکت مشتری پشتیبانی شبکه و کامپیوتر گروه) گزارشی به شرح زیر خدمتتان ارسال می شود:
ابتدا لیست آدرس ایمیلها در cPanel بررسی شده و ایمیلی با نامهای مذکور (Jenifer، Dena، Nora و ...) در این لیست یافت نشد (فایل اکسل Email Account ها در غالب فایل اکسل پیوست شده است) در ادامه جهت رفع مشکل تیکتی به واحد پشتیبانی هاست و دامنه ارسال شد و پس از بررسی انجام شده اعلام کردند که ایمیهای دریافتی از IP سرور شما نبوده است. Received: from ppp-110-168-50-150.revip5.asianet.co.th ([202.29.179.209]
همچنین ایمیلهای دریافتی اسپم (Spam) بود و هر مجموعه یا شخصی ممکن است چنین ایمیلهای fake ای را دریافت نماید.
در ادامه طی تماس تلفنی با پشتیبانی Host & Domain برای اطمینان بیشتر مبنی بر عدم دریافت ایمیلهای اسپم برخی تنظیمات دیگر روی cPanel انجام شد.
در صورتیکه کاربران مجددا ایمیلی با نام دامنه (شرکت مشتری پشتیبانی شبکه و کامپیوتر گروه) دریافت کردند خواهشمند است اعلام بفرمایید تا مجددا این مشکل بررسی شود.

نتیجه اینکه در مواجهه با چنین شرایطی هیچ کس نمی تواند کمک دقیق و مطلوبی به شرکتهای آلوده شده به ویروس های باجگیر و باج افزارهای داشته باشند و تنها راه مقابله با بدافزارهای رایانه ای، بالا بردن سطح دانش کارمندان و پرسنل مجموعه خودتان است.

با سپاس از شما

تیم فنی کارشناسی پشتیبانی شبکه گروه

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper