بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

همانطور که می دانیم نقش اصلی مدیران آی تی IT و مشاوران شبکه و فناوری اطلاعات، ارزش آفرینی برای کسب و کار است، برای رسیدن به این هدف، پرسش‌ هایی در اینجا مطرح می‌شود که به آغاز یک گفتگوی استراتژیک موثرتر و سازنده‌ تر بین شما و مدیر آی‌ تی یا مشاوران IT سازمانتان کمک کند.

پاسخ‌ های ارائه شده بحث‌ هایی فنی نیست بلکه در آنها بر مسائل کسب و کار تمرکز شده است. هر چه سیر گفتگوی تان فنی‌ تر شود، نشانگر شکاف بیشتر بین فعالیت‌ های واحد آی‌ تی یا مشاور IT و کسب وکارتان است و احتمالا هزینه‌ ها و ریسک‌ های بیشتری نیز برایتان دربرخواهد داشت. پاسخ‌هایی که برای این پرسش‌ها می‌گیرید بسیار روشنگر بوده و می‌تواند به ایجاد اعتماد، یافتن نقاط تمرکز درست و مدیریت موثر کسب و کارتان کمک کند.

نقش اصلی مدیران آی تی IT و مشاوران شبکه و فناوری اطلاعات، ارزش آفرینی برای کسب و کار است

نقش اصلی مدیران آی تی IT و مشاوران شبکه و فناوری اطلاعات، ارزش آفرینی برای کسب و کار است، برای رسیدن به این هدف، پرسش‌ هایی در اینجا مطرح می‌شود که به آغاز یک گفتگوی استراتژیک موثرتر و سازنده‌

 هفت سوالی که هر مدیرعاملی باید از مدیر آی‌ تی IT خود بپرسد

1. شرکت ما با چه مسائل امنیتی مواجه است؟

نکته اصلی: پیشگیری از غافلگیر شدن

اینطور مطرح کردن پرسش مربوط به مسائل امنیتی، شما را به قلب مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مسائل کوچک یا بزرگی که ممکن است با آن روبرو باشید می‌رساند. هر شرکتی با مسائل و مشکلاتی امنیتی مواجه است و شما باید پاسخی صریح و روشن به این پرسش دریافت کنید.
هدف ما در اینجا پیشگیری از غافلگیری است. مهم ترین مساله درباره امنیت سیستم‌ها و داده‌ها مدیریت ریسک است؛ یعنی تشخیص، ارزیابی، اولویت بندی، مدیریت فعالانه و برطرف کردن ریسک‌هایی که کسب و کارتان با آن مواجه است.

 

2. واحد آی‌ تی چطور اثربخشی سرمایه گذاری‌های IT سازمان را تضمین می‌کند؟

نکته اصلی: اثربخشی و کارایی واحد آی‌تی و مشاوران فناوری مدیرعامل

این پرسش برای بررسی کلیدی‌ترین اهداف و دلایل وجودی واحد آی‌تی در سازمان است. آی‌تی باید سودآوری بیش از آنچه که برای آن سرمایه‌گذاری شده داشته باشد. اگر پاسخ مدیر آی‌تی یا مشاور شبکه سازمان تان به پرسش شما چیزی شبیه این باشد که در حال توسعه سیستم‌های voIP هستیم یا به هر فناوری یا راهکار موردی دیگری اشاره شود، نشانگر این است که احتمالا مدیر آی‌تی بیش از حد بر مسائل فنی متمرکز شده و هدف اصلی واحد آی‌تی را از یاد برده است.
پاسخ به این پرسش باید با چنین رویکردهایی باشد: «ما فرایندهایی را طراحی کرده‌ایم تا به طور مداوم هماهنگی و همگامی‌مان با خط سیر کسب و کار را تضمین کند و به ما اطمینان دهد که در راه توسعهٔ کارآمدترین نوآوری‌ها برای تجارت شرکت کار می‌کنیم. در بخش‌های داخلی واحد به دنبال راه‌هایی هستیم تا هزینه‌ها را کاهش داده و کارآیی خود را افزایش داده و کمک کنیم که بودجه و نیروی انسانی شرکت صرف فعالیت‌هایی راهبردی در جهت سودآوری بیشتر شرکت شود.»

 

3. واحد IT چطور به بهبود عملکرد، رشد و نوآوری بیشتر کسب وکار کمک می‌کند؟

نکته اصلی: هماهنگی آی‌تی و کسب و کار نیازی واقعی و بسیار مهم است.
 
پاسخ به این پرسش هم تا حدی شبیه سوال دوم است اما در سطحی عمیق‌تر. بسیاری از واحدهای آی‌تی سازمان‌ها به این هماهنگی و همگامی تاکتیکی می‌رسند اما برخی نیز به بخشی پرهزینه و کم فایده تبدیل می‌شوند که نه تنها به کار اهداف استراتژیک سازمان نمی‌آیند بلکه در رفع نیازهای روزمره سازمان نیز ناکارآمد عمل می‌کنند.

همگامی آی‌تی و کسب وکار به این معناست که واحد آی‌تی یا ارائه دهندگان خدمات شبکه تلاش کند بیشترین ارزش آفرینی را برای کسب و کار داشته باشد و تلاش‌هایش همواره در جهت اهداف استراتژیک سازمان باشد. اگر این هماهنگی به درستی اتفاق بیفتند تاثیراتی آشکار خواهد داشت و فرصت‌هایی نوآورانه برای سازمان به ارمغان می ‌آورد.
پس پاسخ مناسب برای این پرسش این است که واحد آی‌تی با تسهیل ارتباطات، آموزش و همکاری افراد به بهبود عملکرد سازمان و افزایش رشد و نوآوری آن کمک کرده و همگامی تاکتیکی، استراتژیک و نوآورانه با کسب و کار را تضمین می‌کند.

 

4. لطفا مرا با معماری استراتژیک اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌ مان آشنا کنید.

نکته اصلی: اطمینان یافتن از اینکه استراتژی اپلیکیشن‌های کنونی و آتی واحد آی‌تی در راستای نیازهای فعلی و آتی کسب و کار است.

نگران نشوید... این یک سوال فنی نیست بلکه پرسشی در حوزهٔ برنامه‌ریزی استراتژیک، همگام سازی، همکاری، حفظ کارآیی سازمان و دسترسی به موقع به اطلاعات حیاتی کسب و کار است.

این سوال را می‌توان اینطور هم مطرح کرد: «ما می دانیم که کسب و کارمان به چه سمتی پیش می‌رود آیا واحد آی‌تی هم این را می داند و برای اینکه کمک به رسیدن به این هدف برنامه ریزی کرده است؟»

اینکه زیرساخت‌های فنی سازمان از جمله اپلیکیشن‌ها، شبکه اطلاعات، داده‌ها و ... پاسخگوی نیازهای کنونی کسب و کار باشد مهم است اما اینکه این زیرساخت‌ها یک قدم از منحنی رشد شرکت جلوتر باشد نیز اهمیتی حیاتی دارد. اگر زیرساخت‌های فنی عقب‌تر از منحنی رشد شرکت باشد، در جایی باید رشد کسب و کار را آهسته‌تر کرد تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود و این به ضرر شرکت است.
پس اطمینان یابید که واحد آی‌تی شما به خوبی از زیرساخت‌‌های فنی و ظرفیت‌های مورد نیاز برای رشد سازمان آگاه است و محدودیتی برای رشد، سودآوری و کارایی کسب وکار شما نخواهد بود.

 

5. اوقات کاری‌تان بیشتر صرف چه اموری می‌شود؟

نکته اصلی: در سطح مدیر آی‌تی، مدیریت کسب و کار آی تی مهم تر از مدیریت فنی است.

پاسخی که مدیر آی‌تی شما به این سوال می‌دهد به شما نشان می‌دهد که چه چیزهایی برای او مهم‌تر است. اگر جوابی که می‌دهد راجع به مساله‌ای فنی یا جنبه‌های فنی یک پروژه‌ باشد کمی نگران کننده است.

مدیر آی‌تی یا شرکت مشاور شبکه شما باید نیروهایی ماهر و با توانمندی‌های فنی بالا داشته باشد که به این نوع مسائل رسیدگی کنند. قوت یک مدیر یا مشاور آی‌تی خوب و قدرت تیم تحت مدیریت او، با اعتمادی که او به نیروهایش دارد سنجیده می‌شود. مدیر آی‌تی شما می‌بایست دست کم نیمی از وقت کاری‌اش را به تعامل با مدیران کسب و کار، مشتریان، فروشندگان و شرکا بگذراند تا از نیازها، مشکلات و فرصت‌های موجود مطلع شود.
نصف دیگر وقتش را هم می‌بایست برای فعالیت‌های توسعه ای سازمان از جمله توسعه مدیریت آی‌تی، بهبود توانایی‌های مدیریتی و همگامی واحد آی‌تی با استراتژی‌های کسب و کار صرف کند.

 

6. چطور می‌توانیم تاخیرها و اشتباهات در پروژه‌های آی‌تی را برطرف کنیم؟

نکته اصلی: دستیابی به موفقیت پایدار و مداوم در پروژه‌ها امکان پذیر است.

فقط دو پاسخ معتبر به این سوال هست. نخست: با افزایش نظم و انضباط در مدیریت پروژه (استفاده از تجربه‌های قبلی و فرایندهای موفق) و با بهبود مهارت‌های مدیریت پروژه. ترکیب این دو باعث می‌‌شود که همواره راهکارهای تجاری مناسب، به‌موقع و در محدودهٔ بودجه تعیین شده ارائه شود.

دومین امکان، توسعهٔ نرم افزارهای چابک برای کسب و کار است. این نرم افزارها، کاربران نهایی را به فرایندهای مهندسی نزدیک‌تر کرده و از اتلاف وقت و نیرو جلوگیری می‌‌کند. به این ترتیب موفقیت مداوم در انجام پروژه‌ها و حذف تاخیرها و اشتباهات امکان پذیر است.

 

7. برای موفقیت بیشترتان چه انتظاری از مدیران کسب و کار دارید؟

نکته اصلی: روابط بهتر مدیر آی‌تی با مدیران ارشد سازمان باعث اعتمادسازی بیشتر شده و به همگامی استراتژیک آنها کمک می‌کند.

بهترین پاسخ به این سوال صرف وقت بیشتر با مدیران ارشد سازمان برای گفتگو درباره استراتژی‌های کسب و کار است. این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که واحد آی‌تی نقاط تمرکز استراتژیک درستی دارد. اما اگر در این گفتگوها بیش از خط مشی تجاری شرکت، بر مسائل فنی تمرکز شود دور از انتظار نیست که مدیران ارشد نسبت به انجام آن و یا گنجاندن مدیر آی‌تی در جلسات مباحثات استراتژیک بی‌میل شوند.
اگر اعتماد به واحد آی تی کاهش یابد، میزان ارزشی که سازمان برای آن قائل است نیز کمتر می‌شود و این می تواند کل کسب و کار را دچار دردسر کند!

پاسخ دیگری که ممکن است به این سوال داده شود این است: تخصیص بودجهٔ بیشتر.
این پاسخ در صورتی معتبر است که بودجه اختصاص داده شده برای آی تی واقعا نسبت به انتظاراتی که از آن می رود کم باشد. هیچ مدیری حاضر نیست پول بیشتری را روانه واحدی کند که پیش از این نیز بسیار پرخرج بوده بدون اینکه ارزش آفرینی داشته باشد.
این مساله را باید از طریق گفتگو به نتیجه رساند تا دو طرف به درک مشترکی برسند و یا دست کم معیارهایی را برای ارزیابی بودجه کنونی واحد و خروجی‌های مورد انتظار آن تعریف کرده و بر اساس آنها در صورت نیاز درباره تخصیص بودجهٔ بیشتر به نتیجه برسند.

 

سخن آخر با صاحبان کسب و کار و مدیران عامل سازمان و شرکت

چه این پرسش‌ها را در یک نشست با مدیر آی‌تی یا مشاور شبکه شرکت خود به بحث بگذارید و چه در جلسات متعدد، مهم این است که وقت کافی بگذارید و در پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید و مهم‌تر از آن، در نحوهٔ تفکر مدیر یا مشاور آی‌تی خود دقیق شوید. آی‌تی می‌تواند عاملی تاثیرگذار و سازنده برای موفقیت کسب و کار باشد ولی در عین حال اگر به خوبی به کار گرفته نشده و مدیریت نشود می‌تواند به عاملی بازدارنده نیز تبدیل شود.
به یاد داشته باشید که مدیریت IT به معنی شناخت و مدیریت امور فنی نیست، بلکه نقش اصلی آن ارزش آفرینی برای کسب و کار است. اطمینان یابید که این اولویت و هدف اصلی مدیر آی‌تی شماست. در فضای رقابتی امروز اطمینان یافتن از اثربخشی مناسب آی‌تی برای کسب و کار درگرو رهبری کسب و کار از طریق آی‌تی و رهبری آی‌تی با نگاه به کسب و کار است.

 منبع: GrowthWave

برای اطلاع از اخبار فناوری و تکنولوژی و مطالب تخصصی فناوری اطلاعات و مقالات IT و علوم کامپیوتری و مطالب مدیریت آی تی سازمان به کانال تلگرام گروه ما بپیوندید. لینک جوین در کانال تلگرام

معرفی سامانه کاریابی کامپیوتر جابز

کامپیوتر جابز، سایت تخصصی آگهی های استخدامی فناوری اطلاعات (آی تی IT)، نیروی برنامه نویس، مهندسی شبکه و کارشناس نرم افزار و سخت افزار و سایر علوم کامپیوتری است که به صورت سامانه ای هوشمند، به روزترین پایگاه اطلاع رسانی در زمینه مشاغل ویژه کامپیوتر می باشد.

کاریابی آنلاین مخصوص رشته های کامپیوتری، به کارجویان در یافتن شغل مورد علاقه و ایجاد سوابق شغلی و ساخت رزومه آنلاین یاری می دهد و کارفرمایان را برای پیداکردن نیروی کار متناسب با نیاز شان به شیوه های مختلف از جمله جستجو در رزومه های و ثبت آگهی رایگان جذب نیرو کمک می کند.

درباره کامپیوتر جابز، سایت کاریابی و استخدام مخصوص رشته های کامپیوتر، آی تی IT، شبکه و برنامه نویسی


 امکانات سایت کاریابی کامپیوتر جابز برای کارجویان

وبسایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز امکاناتی نظیر ساخت رزومه آنلاین و جستجوی شغل متناسب با تخصص کارجو و اطلاع رسانی ایمیلی روزانه یا هفتگی از جدیدترین مشاغل بازار کار فناوری اطلاعات و شبکه و برنامه نویسی را برای متقاضیان کار در حوزه کامپیوتر را فراهم می آورد.

امکانات سایت آنلاین کامپیوتر جابز برای کارفرمایان

ثبت آگهی رایگان اینترنتی با امکان جستجوی هوشمند کارجویان متناسب با نیاز شان به همراه مشاهده فهرست کوتاه متقاضیان کار به همراه رزومه و سوابق شغلی شان از جمله برخی از امکانات سایت کاریابی تخصصی کامپیوتر جابز برای کارفرمایان حوزه آی تی IT، مهندسی شبکه و نیروی برنامه نویسی و سایر علوم مختلف کامپیوتری می باشد. برخی از امکانات برجسه این سامانه به شرح زیر است.

ارائه بستر اطلاع رسانی گسترده و سریع

استفاده خلاقانه از ظرفیت شبکه های اجتماعی که بستر ساده تر و گسترده تری برای اطلاع رسانی است، کامپیوتر جابز را قادر ساخته است تا سریع ترین زمان ممکن برای اطلاع رسانی یک فرصت شغلی را برای کارفرمایان گرامی فراهم سازد.

این کاریابی اینترنتی تخصصی با امکان ثبت اخبار دعوت به همکاری نیروی برنامه نویس و مهندس IT و کارشناس شبکه و طراح گرافیست و ... در وب سایت اینترنتی و تلگرام و اینستاگرام و ارسال گسترده اطلاعیه های جذب نیرو در شبکه های مختلف مجازی در سطح اینترنت به جستجوکنندگان شغل کمک می کند سریع تر بتوانند فرصت کاری مورد علاقه خود را با توجه به تخصص تحصیلات دانشگاهی پیدا نمایید.

اینستاگرام سایت استخدام و آگهی کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز https://www.instagram.com/computerjobs.ir اینستاگرام کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز:
https://www.instagram.com/computerjobs.ir

گفتگوی آنلاین از طریق کانال تلگرام سایت استخدام و کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز https://tm.me/ComputerJobs کانال تلگرام کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز:
https://telegram.me/ComputerJobs

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper