بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

پرسش و پاسخ رفع خطای چراغ هارد

حافظه ذخیره سازی تحت شبکه 3par San Storage


سلام، بنده یک استوریج 3par 7400 San دارم که هاردهای حافظه را برای ارتقاء و افزایش ظرفیت Storage تعویض کردم تو کنسول مدیریت استوریج fail و degrade ندارم  در حالی که هارد جدید تو سیستم okey هست ولی چراغ هارد هنوز amber هست، آیا کسی با این مشکل برخورد کرده است؟

رفع خطای چراغ هارد استوریج | درباره حافظه ذخیره سازی تحت شبکه | استوریج 3par 7400 San | کنسول مدیریت استوریج fail و degrade | وضعيت سرويس هاردهای سن استوریج | خرید استوریج 3par


یکبار هارد حافظه ذخیره ساز تحت شبکه 3par 7400 رو در بیارید دوباره جا بزنید البته این نکته را به یاد داشته باشید که تا وقتى هارد در حال سرويس هست چراغ نارنجى روشن مى ماند.

با دستور servicemag status وضعيت سرويس هاردهای سن استوریج را چك كنيد.

این خروجی پس از زدن کامند دستور بالا در خروجی استوریج نمایش داده می شود:  no servicemag operations log

وقتى هارد جديد را یه San Storage اضافه می کنید، دستگاه استوریج روى سيستم شروع ميكند به جابه جايى ديتا از Spare Chunklet ها به Chunklet هاى جديد كه بايد روى هارد جديد اضافه شده به استوریج ساخته بشود. کمی صبر كنيد دارد انجام می شود.

هارد جديد بايد Initialize بشود و Chunklet ها مثل شروع به كار سيستم ساخته بشوند و بعد servicemag شروع به كار ميكند.

مهندس از سلامت هارد و نوع کیج اطمینان دارید؟

اول servicemag  استارت کردم بعد movespare chunklet  کردم بعد servicemag succesded

الان وضعیت هارد OK هست و تو کنسول ولی چراغش amber مونده 3 روزه اینجوری هست وضعیتش.

پس با دستور showpd -failed -degraded يكبار چك كنيد وضعيت هارد های استوریج 3par 7400 را

من با این مشکل برخورد داشتم. البته صحبت های مهندس درسته ولی به نظرم تا  3روز به این صورت باقی بماند کمی غیر طبیعی هست.

جالب اینجاست که در استوریج و حافظه هایش، هیچ هاردی degarde و fail نیست. البته مشکل من از سمت نوع کیج هارد بود که کیج رو تعویض کردم درست شد.

دقيقا! فكر كردم تازه عوض كردن هاردهای استوریج را و گویا روى ورژن هاى پايين OS مثل 3.1.1 اين مشكل وجود داشته است.

اين دستور رو هم اجرا كنيد.
showpd -space 7

وضعیت نرمال normal هست. تو ورژن هاى پايين كسايى كه تجربه داشتن به من گفتن SAN رو ريستارت كن درست ميشه! يه مورد ديگه هم مى تونين انجام بدين، upgrade فرم ور هارد هستش كه با wwn هار مى تونين انجامش بدين اون راه حلى كه مهندس گفتن رو تست كنين. گر چه ممكنه غير منطقى به نظر برسه ولى ريستارت دوماني خيلى وقت ها جواب ميده منطقى كه اصلاً نيست، ولى جواب گرفته بودن!

استاد اگه خاموش کردید دستگاه رو حتما یکبار کنترلر ها و پاورها رو خارج کنید اجازه بدید کمی تایم بگذره مجدد جاگذاری کنید و کامند admitpd و یا admithw رو هم تست کنید. اگه شرایط همه ی هاردها نرمال هست و هیچ ارروری نیست، نمیشه نادیده گرفت اون چراغ هارد رو؟

توی این شرایط فقط ممکنه یه اتفاق باشه اونم مشکلی روی cage هارده که تا حالا روی هاردهای 3par ندیده بودم فقط روی هاردهای سروری همچین چیزی دیده بودم. به هر طریق اگه میشه با یک cage جدید عوضش کنید البته این ایراد روی استوریج 3par دیده شده قبلا.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار فناوری و به روزترین تکنولوژی های کامپیوتری و خبرهای فناوری اطلاعات و آشنایی با مطالب آموزشی استوریج و اخبار Storage و حافظه های تحت شبکه پیشرفته و  امنیت شبکه و اطلاعات به کانال تلگرام گروه ما بپیوندید.

لینک جوین در کانال تلگرام

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper