مزاحمت های گوگل به حریم شخصی کاربران
شاید برای همه کسانی که با گوگل و موتورهای جستجوی آن سرو کار دارند نوع عملکرد و سرچ در موتورهای جستجو و همچنین الگوریتم های این موتورها بسیار قابل توجه و تامل باشد اما چیزی که بیشتر از همه این مسائل حائز اهمیت است مراکز نگهداری و در اصل دیتا سنترهای بسیار بزرگ این کمپانی برای نگهداری اطلاعات شخصی هر فرد، نوع جستجوها، چگونگی استفاده از ایمیل، علاقه مندی های اشخاص در حوزه های مختلف، است. این کمپانی از سال گذشته تا کنون بصورت نامحسوس شروع به تبلیغات به نسبت پیشینه ای که از هر فرد دارد نموده است البته این به اصطلاح اشتراک گذاری از دید گوگل نوعی تبلیغات محسوب می شود و مدعی شده که تمامی این تبلیغات بر پایه علایق شخصی هر کدام از کاربران لحاظ می شود.
حال با افزایش دامنه این به اشتراکگذاری آگهیدهندگان میتوانند کاربران را مشاهدهکننده و تبلیغات خود را دقیقا شناسایی کنند، صرف نظر از اینکه آنها از چه طریقی به خدمات و محصولات گوگل متصل میشوند. این تغییرات به طور خودکار برای کاربران جدید گوگل اعمال میشود و از کاربران قدیمی هم با طرح پرسشی خواسته میشود تا با به اشتراکگذاری اطلاعات خود با آگهیدهندگان موافقت کنند. گوگل مدعی شده هدف از اعمال این تغییرات هماهنگ شدن با تغییرات عصر گوشیهای هوشمند است، اما مدافعان حریم شخصی در مورد تبعات خطرناک این اقدام گوگل هشدار دادهاند.
برای دریافت جدید ترین اخبار فناوری اطلاعات به کانال تلگرام گروه پال نت بپیوندید.
Channel: @palnetgroup