بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

برخی از نیروهای متخصص پشتیبان شبکه کامپیوتری درباه نرم افزار Load Balancer برای ترافیک TCP/HTTP از کارشناسان متخصص فناوری اطلاعات گروه سوال می پرسند که چه برنامه لودبالانسری را برای درخواست های اچ تی تی پی و تی سی پی در سطح سرویسهای IT بهتر است. در ادامه دو نرم افزار مهم و کاربردی به نام های HAProxy و  SeeSaw را در این زمینه به شما معرفی می کنیم.

درباه انتخاب نرم افزار لودبالانسر Load Balancer برای ترافیک TCP/HTTP

در جواب انتخاب لودبالانسر نرم افزاری باید بگوئیم که نصب و راه اندازی یک LB مناسب، بستگی به فاکتورهای متعددی دارد که برای نمونه چند عدد از فاکتورهای مهم این کار را برایتان مثال می زنیم و کارشناسان متخصص پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در مورد برنامه Load Balancer برای هدایت و مدیریت ترافیک TCP/HTTP می بایست مدنظر قرار بدهند.

پاسخ به پرسش های زیر می تواند کمک مناسبی برای انتخاب بهترین نرم افزار لودبالانسر در سطح سرویس های وب زیرساخت شبکه کامپیوتری باشد.

آیا می خواهید نرم افزار Load Balancer نقش پراکسی سرور هم در سطح سرویسهای شبکه کامپیوتری داشته باشد یا خیر؟ و آیا Reverse Proxy برای تان چقدر اهمیت دارد؟
آیا به امکان SSL Termination نیاز دارید؟ و یا فاکتور Health-Check در Back-End برایتان مهم است؟
در نصب و راه اندازی لود بالانسینگ نرم افزاری، SSL Offloading چقدر برایتان اهمیت دارد؟
نکته مهم در انتخاب لودبالانسر اینکه حجم ترافیک روی سرویس وب شما چقدر است؟ تعداد یوزرهای آنلاین و همزمان استفاده کننده از Web Service احتمالی تان چه تعداد است؟ چقدر پهنای باند ورودی برای درخواست های اینترنتی تان دارید؟
آیا رایگان بودن Free & Open Source و متن باز بودن لودبالانسر فاکتوری کلیدی برایتان محسوب می شود؟

اینها و شاید سوالاتی بیشتر در این زمینه می تواند شما را در انتخاب بهترین لودبالانسر در سطح سرویسهای وب اچ تی تی پی و تی سی پی راهنمایی کند تا بهترین نرم افزار Load Balancing را انتخاب نمایید. در کل اگه بخواهیم برحسب تجربه تیم پشتیبانی زیرساخت شبکه گروه مان یک محصول انتخاب کنیم که تقریبا اکثر ویژگی های فوق را داشته باشد، حتما از HAProxy استفاده می کنیم چرا که تا انجائیکه می دانیم شرکتهائی نظیر: Instagram, Dropbox, Twitter, Reddit, medium, Stack Exchange, ... از این محصول استفاده می کنند که مطمئنا هیچ پروژه ای در ایران حجم ترافیکش از سایتهای بالا، بیشتر نیست.
یک محصول دیگه هم هست که خوب گوگل بر اساس پلت فرم Linux LVS در حال توسعه اش است و شنیده ها حاکیست که خود کمپانی معتبر گوگل از این محصول LB استفاده می کند. نام این نرم افزار لودبالانسینگ SeeSaw هست که این هم ابزاری عالی برای اینکار است ولی داکیومنت و مستند آموزشی در مورد SeeSaw کم هست.

نیروهای متخصص پشتیبان شبکه کامپیوتری درباه نرم افزار Load Balancer برای ترافیک TCP/HTTP از کارشناسان متخصص فناوری اطلاعات گروه سوال می پرسند که چه برنامه لودبالانسری را برای درخواست های اچ تی تی پی و تی سی پی در سطح سرویسهای IT بهتر است.

درباره نرم افزار لودبالانسینگ HAproxy

HAproxy مخفف High Availability Proxy است، که یکی از محبوب‌ترین نرم‌­ افزار­های load balancing است که قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل‌های Linux   Solaris و FreeBSD را دارا است. Load Balancer اچ ای با پخش کردن load روی سرور ها باعث افزایش کارایی و در دسترس بودن سرور­های شما می‌شود. HAProxy  که ادمین های سرویسهای شبکه به آن پروکسی با دسترسی بالا نیز می گویند، یک لودبالانسر منبع باز است که می تواند هر سرویس TCP را لودبالانس کند که به طور ویژه برای لودبالانسینگ HTTP  نیز از آن استفاده می شود و از آنجا که می تواند تداوم نشست و پردازش لایه ۷ را پشتیبانی کند، بسیار گزینه مناسبی است.

درباره نرم افزار لودبالانسر SeeSaw

نرم افزار SeeSaw یک لود بالانسر براساس هسته لینوکس می باشد Linux Virtual Server (LVS) و منبع باز Free License است و در سال 2012 تولید شده است و در آن زمان تمام نیازمندیها و تستهای شرکت گوگل را پاس کرده است. این لودبالانسینگ می تواند تمام ترافیکهای یونی کست و مالتی کست unicast and anycast virtual IP addresses را مدیریت و پشتیبانی کند. یکی از مزیت های لودبالانسینگ SeeSaw نصب و راه اندازی آسان و پیکربندی خودکار آن در سطح شبکه است.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper