بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

رشته فناوری اطلاعات اگر چه بیشترین بیکاران را در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد ولی همچنان کارجویان فراوانی برای استخدام در بازار کار آی تی، در پی اخذ مدارک شبکه کامپیوتر از آموزشگاههای معتبر IT در کشور هستند. اینکه کدام بهتر است، سوالیست در بین مهندسان کامپیوتر شاخه های نرم افزار و سخت افزار دانشگاهی و کارشناسانی که حتی از رشته های دیگر مثل برق، الکترونیک، مکانیک و زبان انگلیسی، ادبیات! و ... مدارک مهندسی شبکه مایکروسافت، سیسکو، Vmware, سیتریکس و لینوکس و ... از موسسات آموزشی آی تی معتبر در ایران گرفته اند. در ادامه پرسش و پاسخ مهندسان IT و شبکه کامپیوتری در این زمینه را در گروه سوال جواب آنلاین آی تی و نتورک را آورده ایم تا برخی از جنبه های این سوال مهم را بیشتر روشن سازد.

تحصیلات دانشگاهی یا اخذ مدرک آموزشگاههای معتبر شبکه و IT، کدام برای بازارکار بهتر است؟

بنده دانشجوی رشته فناوری اطلاعات در دانشگاه هستم و شنیده ام که در دانشگاه، چیز زیادی درباره آی تی و شبکه یاد نمی دهند. به نظر شما ترک تحصیل و گرفتن مدرک از موسسات آموزشی معتبر در زمینه شبکه و IT بهتر نیست؟
رشته ای که الان در دانشگاه تحصیل میکنم مهندسی IT است و قصد دارم دوره های آموزشی شبکه کامپیوتر و مایکروسافت و سیسکو و سیتریکس و لینوکس را در آموزشگاههای معتبر آی تی بگذرانم.
اگر می خواهید از رشته دانشگاهی تان، بیل گیتس وار! ترک تحصیل کنید به نظرم بهتر است استیو جابز وار! جذب در شرکتهای پذیرنده نیروی رایگان کارآموز شبکه یا هلپ دسک کارورز فناوری اطلاعات شوید تا سریعتر و ملموس تر بازار کار آی تی را بشناسید و هم درکنارش به صورت سلف استادی، مطالعات خود در این شاخه را متناسب با نیاز بازار کار و علاقه مندی تان برای استخدام در شغل مورد نظرتان داشته باشید ولی اگر می خواهید در آموزشگاههای معتبر شبکه دوره های IT را استارت بزنید که باید بگویم برای شروع شبکه، کلاسهای زیادی هست. بیس و پایه اش، مفاهیم و دورههای نتورک پلاس Network+ هست. دوره پایه ای آموزش شبکه که همه چیز را به شما می آموزد و به شما دید می دهد و از این مرحله به بعدش، تصمیم گیری اش با خودتان است که چه دوره هایی را یاد بگیرید و در این زمینه ادامه دهید.قطعا هزینه سنگین و دو تا سه سال زمان برای اینکار نیز نکته مهمی است اما اگر سخت کوش باشید و تلاش کنید و همزمان تجربه عملی در شرکتهای کامپیوتری کسب کنید، کار بلد می شوید اما دقت داشته باشید که مدرکش به تنهایی خیلی معتبر نیست و زیاد روش تمرکز نکنید و تجربه کاری و دانش تخصصی اهمیت زیادی در بازار کار و استخدام در این شغل دارد.

بنده دانشجوی رشته فناوری اطلاعات در دانشگاه هستم و شنیده ام که در دانشگاه، چیز زیادی درباره آی تی و شبکه یاد نمی دهند. به نظر شما ترک تحصیل و گرفتن مدرک از موسسات آموزشی معتبر در زمینه شبکه و IT بهتر نیست؟

آیا مدرک دوره های شبکه معتبرتر است یا لیسانس دانشگاه؟

مدارک اخذ شده از آموزشگاههای آی تی و شبکه اعتبار دارند ولی نه به معتبری مدرک کارشناسی یا فوق لیسانس دانشگاه، فرق مدارک دانشگاههای IT و آموزشکده های فناوری اطلاعات و شبکه کامپیوتر این است که دانشگاه مدرکش معتبرتر است اما آموزشش نه، ولی دوره های موسسات آموزشی شبکه، مدرکش چندان اعتبار خاصی ندارند اما  خیلی مفید هستند. باید به این نکته دقت داشته باشید که منظور از معتبر بودن مدرک، اعتبار آن گواهینامه اخذ شده در بازار کار و استخدام هست داشتن این مدرک نشان دهنده اینست که این کلاس آموزشی را گذرانده اید و سرتیفیکیت این کورس آموزشی را اخذ کرده اید.

برای استخدام در بازار کار، مدرک دانشگاهی و آموزشگاهی مهمتر است یا تخصص و دانش؟

برای بازار کار و استخدام راحت تر در بارار کار آی تی، چیزی که مهم تر از هر چیزی است داشتن تخصص در حوزه های مرتبط با شبکه و امنیت هست. داشتن مدارک معتبر و نامعتبر از دانشگاه یا موسسات آموزشی مختلف در دنیای واقعی چندان اهمیتی ندارند چون شما هرجا دوره را گذرانده باشید یا خودخوان بخوانید باز هم از شما یک  مصاحبه فنی گرفته می شود تا مشخص شود سطح علمی و تراز فنی تان در این زمینه چقدر است. در روز مصاحبه استخدامی مدرک معتبر و نامداربودن موسسه آموزشی ای که در آن گواهینامه گرفتید چندان برای مدیران آی تی و مسئولان فناوری شرکتها و سازمانهای دولتی  خصوصی اهمیت ندارد.

اگر مثلا میخواهید استخدام جایی شوید اون‌ مدرک خیلی زیاد چنگی به دل نمیزند و پاسخگو نیست اما در کنارش، داشتن مدارک دانشگاهی در رشته مربوطه، راه استخدام را هموارتر می کند. موقع مصاحبه ازطرف کارجو، مدرک نمیخواهند و میگویند چی بلدی. این مدارک دانشگاه جنبه ظاهری دارد نه جنبه کاربردی. خواه در هرحوزه باشد، سیسکو، مایکروسافت یا لینوکس و میکروتیک. ملاک اصلا مدرک نیست فقط و فقط علم طرف هست و ارزش تخصص و دانش از همه چیز بیشتر است.

برای مدیران عامل شرکتها، مدرک دانشگاهی مهمتر است یا گواهینامه موسسات آموزشی شبکه؟

استخدام و جذب نیرو برای مدیران عامل شرکتها، بستگی به شرایط دارد. گاهی برای یک مدیر IT مدرک دانشگاهی مهمتر است و گاهی داشتن گواهینامه موسسات آموزشی شبکه توسط کارجوی متقاضی کسب آن موقعیت شغلی. به طور میانگین یک شرکت رسمی و باسابقه در زمینه کار شبکه و IT، در نگاه اول ملاک هایی برای خودش دارد. ‌ملاک در درجه اول توقعات و انتظارات شرکت هست که قرار است انجام شود. این حرفای مدرک و این چیزا جنبه شخصی دارند. شما خودتان را بگذارید  جای کسی که میخواهد یک کارشناس استخدام کند. شما مدرک دانشگاه را ملاک قرار می دهید یا تخصص طرف را یا گواهینامه های آموزشگاههای مهندسی شبکه کامپیوترش را؟ اینطور فکر کنیم بهتر می شود تصمیم گرفت. خلاصه اگر یکسر یا دنبال درجات مدرک و ارتقا شغلی هستید سخت می شود. درکل هرکدام از اعتبار خودشان برخوردار هستند.

رشته فناوری اطلاعات اگر چه بیشترین بیکاران را در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد ولی همچنان کارجویان فراوانی برای استخدام در بازار کار آی تی، در پی اخذ مدارک شبکه کامپیوتر از آموزشگاههای معتبر IT در کشور هستند.

گواهینامه آموزشگاههای شبکه در مقایسه با مدرک تحصیلی دانشگاهی

آیا شما حاضرید پولتان را بدهید به کسی که تمام مانورش روی مدرک دانشگاه هست یا کسی که تخصص دارد درحوزه های مختلف شبکه و امنیت؟
اگر بخواهیم کلی بگوییم و  دقیق تر وارد این بحث بشویم باید گفت مدرک دانشگاه را باید گذاشت کنار و فقط و فقط زوم شود روی تخصص هایی که هست.
بنده با شما مخالفم. شرکت هایی هستند که فقط روزانه بالای 200 کارجوی شغل شبکه فرم استخدام پر میکنند برای جذب و دعوت به همکاری و اصلا کارفرما را نمیبینند. در این شرکت ها
قطعا آن شخصی که فوق لیسانس دارد بیشتر به چشم صاحب کار میی آید مگر اینکه آن شخص کاربلد هم بتواند خودش را به مصاحبه کار و استخدام برساند. در کل می توان گفت که رشته کامپیوتر، رشته ای است که مدرک گرا نیست. بستگی به آموزش ها و پیگیری شخص دارد اما مدرک را هم خیلی نمی شود بی تاثیر گرفت.

دقیقا کل حرف را دریک جمله خلاصه کردید. دروود بر شما. اتفاقا به همان مقدار باید بی ارزش دیدش. فقط و فقط ظاهری هست. ولی خوده طرف که مدرک دانشگاه دستشه میدونه خبری نیست ولی با این حال تظاهرمیکند که بلد است. این مسائل به نظر شخصی برمیگردد. من خودم مخالف مدرک گرایی هستم و خیلی مانور رو مدرک نیست اما یکی ممکنه نظرش این نباشد و بگوید تا مهندسی نگرفتم  از دانشگاه نمیام. گفتم که بیشتر نظر شخصی و جایی که برای کار و استخدام در نظر می گیرد بستگی دارد.

مدرک آموزشگاه آی تی را بگیریم یا به عنوان نیروی کارآموز رایگان شبکه، تجربی یاد بگیریم؟

طرح های کارآموزی آی تی یا شبکه کامپیوتر حتی اگر بدون حقوق و مزایا نیز باشند می تواند بسیار بهتر و پرثمر تر از فراگیری این دوره ها در آموزشگاههای IT باشد. در دورههای کاراموزشی شبکه و کامپیوتر و IT به تجربیاتی در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه کامپیوتری دست پیدا می کنید که در هیچ آموزشگاه آی تی و هیچ کلاس درسی نمی توانید مشابه اش را پیدا کنید. به طور مثال برای مشاهده لیست شرکت هایی که کارآموز IT و نیروی شبکه کامپیوتری قبول می کنند می توانید به لینک "لیست شرکتهایی که نیروی کارآموز رایگان شبکه و آی تی می پذیرند" در سایت نیازمندیها و کاریابی تخصصی آی تی نیدز مراجعه نمایید.

مقاله آموزشی دیگری نیز به قلم یکی از کارشناسان باتجربه و متخصص در حوزه آی تی ایران نوشته شده است با عنوان "راهنمایی درباره انتخاب رشته آی تی و وضعیت شغلی استخدام بازار کار " که برای آشنایی بیشتر شما علاقه مندان به حوزه فناوری اطلاعات پیشنهاد می گردد این مقاله آموزشی را نیز مطالعه بفرمایید.

برای مشاهده سایر مقالات مرتبط با انتخاب رشته های دانشگاهی علوم کامپیوتری و معرفی انواع موقعیت های شغلی در حوزه فناوری اطلاعات و بازار کار شبکه های کامپیوتری در ایران و همچنین مطالب تخصصی آموزش شبکه IT و کامپیوتر و جزوات آموزشی آی تی می توانید به کانال مهندسی شبکه پال نت مراجعه نمایید.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper