بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

امنیت، حفظ و نگهداری از اطلاعات، جلوگیری از ورود هرگونه ویروس، تروجان و ransomware و بسیاری از موارد مشابه از جمله نیازهایی است که مدیران شبکه را ملزم به استفاده از بهترین آنتی ویروس ها در شبکه کامپیوتری می کند. در صورت استفاده صحیح از Antivirus مدیران می توانند با آسایش خاطر به مدیریت Network خود بپردازند.

جهت جلوگیری از ورود ویروس ها به شبکه نیاز است با انواع آن بیشتر آشنا شویم. در صورت شناخت بهتر ویروس ها مقابله با آنها و انتخاب آنتی ویروس مناسب راحت تر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع ویروس ها و کرم ها بپردازیم.

ویروس ها را بیشتر بشناسیم

  • ویروس های ساکن رم(Memory Resident Virus)

این ویروس ها ساکن RAM هستند و با هر بار روشن شدن سیستم فعالیت خود را آغاز می کنند. با روشن شدن سیستم موجب می گردد این ویروس ها شروع به حرکت کرده و به فایل های شما ورود کنند. 

  • ویروس های ماکرو(Macro Virus)

این ویروس ها فایل هایی با پسوند MDB ,DOC ,PPS ,XLS را آلوده می کنند. پس باید حسابی مراقب فایل های ورد و اکسل و... خود باشید. عملکرد این ویروس ها بدین شکل است که در فایل های شما پنهان شده و از طریق ایمیل یا شبکه های مجازی منتشر می شوند. 

شناخت و مقابله با انواع ویروس و Ransomware

  • ویروس های بازنویسی(Overwrite Virus)

این ویروس ها بسیار مرموزانه و خطرناک وارد سیستم شما می شوند و فایل های شما را صرف نظر از نوع آن، حجم و یا مسیر آن حذف می نمایند.

  • اسکریپت های ویروس وب(Web Scripting Virus)

بهتر است به صفحات رنگین و زیبای اینترنتی چندان اطمینان نداشته باشید. بسیاری از ویروس ها در اسکریپت های پیچیده این صفحات پنهان شده و با کلیک وارد سیستم شما شده و آن را آلوده می کنند.

  • ویروس دایرکتوری(Directory Virus)

این ویروس در هارد زندگی می کند. برخی آن را با نام Cluster نیز می شناسند. این نوع ویروس فایل های شما را حذف و یا مسیر آنها را تغییر می دهد. 

  • ویروس چند جزئی(Multipartite Virus)

ویروس های چند جزئی نیز در RAM ساکن هستند. این ویروس ها بسته به نوع سیستم عامل شما می توانند فعالیت های مختلفی داشته باشند.

  • ویروسهای چند شکل(Polymorphic Virus)

این ویروس مدام در حال تغییر شکل است. بدین شکل که با هر بار تکثیر، کدگذاری خود را تغییر می دهد. این امر موجب می شود کار برای آنتی ویروس ها کمی سخت تر شود.

  • ویروس FAT

این ویروس ها مستقیما به پارتیشن های FAT حمله می کنند.

  • کرم ها(Worm)

کرم ها نیز فعالیتی مشابه ویروس ها دارند با این تفاوت که ویروس ها برای تکثیر و فعالیت وابسته به فایل های شما هستند ولی کرم ها بدون نیاز به فایل، سیستم شما را آلوده می کنند.  

  • تروا یا تروجان(Trojan)

شاید بهتر باشد از تروجان به عنوان یک ویروس نفوذی و یا جاسوسی یاد کنیم. این ویروس وارد سیستم شما می شود اما شما متوجه آن نخواهید شد. این ویروس به تمامی اطلاعات شما دسترسی کامل دارد.

  • دزد مرورگر(Browser Hijacker)

مرورگرهای شما را می دزدند. جالب است! این ویروس اطلاعات کامل مرورگرهای شما از جمله وب گردی ها، دانلودها و رمزهای عبورتان را خواهد داشت.

  • ویروس ایمیل(Email Virus)

مراقب ایمیل های ناشناخته باشید. این قبیل ویروس ها خود را در ایمیل ها پنهان کرده و زمانی که شما آن را باز می کنید وارد سیستم شما می شوند.

برای محافظت از اطلاعات خود نیاز دارید تا آنتی ویروسی قوی و به روز را در شبکه خود پیاده سازی کنید، گروه مهدسی شبکه پال نت، متخصص، مشاور و مجری پروژه های امنیتی شما را در انتخاب، نصب، کانفیگ و راه اندازی انواع آنتی ویروس یاری می کند. 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper