بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

در این مطلب آموزشی قصد داریم مشکلات فولدر شیر Share Folder در خدمات نگهداری شبکه و پشتیبانی سیستمهای کامپیوتری و سرور سرویس دهنده فایل بررسی نماییم. رشد بیرویه حجم فولدرهای شیرشده به همراه دسترسی مدیریت نشده و امنیت پایین در مقابل حملات باج افزار و ویروسها، از جمله نقاظ ضعف Share Folder می باشد.

عمده مشکلات فولدر شیر Share Folder در خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه

در مورد فولدر shared\public باید یک اقدامی بکنیم. یک تذکر عمومی صادر کنیم که این فولدر برای انتقال اطلاعات بصورت موقت بین همکاران خارج از دپارتمانها در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه در دسترسی عموم هست میبایست پس از انتقال اطلاعات پاک گردد. در مواردی که اطلاعات نیاز به ماندگاری دارد باید از فولدرهای depts و groups استفاده شود. نظر یکی از کارشناسان خدمات پشتیبانی شبکه نیز این هست که بعد از اطلاع رسانی این فولدرها را هفته ای یک بار تخلیه کنند مثلا چهارشنبه ها یا شنبه ها. فقط به نظر من اگر صلاح میدانید یک زمان خاصی را برای پاکسازی کردن اطلاعات روی فضای share  اعلام کنیم. مثلا روزهای 15 و 30 هر ماه. اگر سایر همکاران در واحد فناوری اطلاعات با این نظر موافق هستند اقدامات لازم را برای تخلیه این فولدرها  همین هفته انجام بدهم. اینها بخشی از دغدغه های یکی از ادمینهای شبکه یک شرکت خصوصی یا سازمان دولتی است که برای روشن تر شدن موضوع در اینجا آوردیم.

مشکلات فولدر شیر Share Folder در خدمات نگهداری شبکه و پشتیبانی سیستمهای کامپیوتری و سرور سرویس دهنده فایل بررسی نماییم. رشد بیرویه حجم فولدرهای شیرشده به همراه دسترسی مدیریت نشده و امنیت پایین در مقابل حملات باج افزار و ویروسها، از جمله نقاظ ضعف Share Folder می باشد.


همکاران و سروران گرامی
با سلام و درود
همانگونه که مستحضر هستید، فضای مشترک نگهداری اطلاعات در فایل سرور شرکت در سه گروه عمومی، داخل دپارتمان و بین کارگروهها با نامهای public و depts و groups  تقسیم بندی شده است. همانطور که متداول است فضای public\shared به عنوان فضای آزاد و عمومی، برای انتقال اطلاعات بین همکاران، خارج از عضویت آنها در دپارتمان و یا کارگروه خاصی، پر استفاده ترین  بخش ازاین فضای مشترک میباشد. اما باید دانست که این فضا برای نگهداری دائمی اطلاعات فضای مناسبی نیست خاص آنکه معمولا بعد از انتقال اطلاعات بین همکاران بلا استفاده رها میشود و به غیر از فضایی که اشغال مینماید، از لحاظ امنیت اطلاعات سازمانی ممکن است ایجاد اشکالاتی بنماید. از این رو واحد فناوری اطلاعات تصمیم دارد تا پس از این اطلاع رسانی، تخلیه این فضا را بصورت متناوب در دستور کار خود قراردهد.

لذا خواهشمند است در مورد فولدرهای شیر شده به نکات ذیل توجه فرمایید:
1-   چنانچه اطلاعات مهمی را در این بخش از فضای داده های این شرکت قرارداده اید، آن را سریعا به داخل دپارتمان خود منتقل فرمایید.
2-  از نگهداری اطلاعات بی مورد و غیر کاری نظیر آرشیو فیلم و سریال و موسیقی اجتناب فرمایید.
3-  در صورت استفاده از فضای عمومی جهت انتقال اطلاعات بین همکاران، بعد از پایان کار، اطلاعات را از این فضا خارج فرمایید.
4-  مسئولیت سوء استفاده از اطلاعاتی که در فولدرهای عمومی شرکت قرار میگیرد بر عهده فردی است که این اطلاعات را در این فضا قرار میدهد.
5-  برای کارگروههای بین افراد متشکل از خود و همکارانی خارج از دپارتمان خود، که نیاز به نگهداری اطلاعات طولانی مدت دارد، از واحد فناوری اطلاعات فولدرهای اختصاصی با سطح دسترسی محدود در فضای groups درخواست کنید.
6-  با توجه به موقتی بودن فضای public\shared ، واحد فناوری اطلاعات از ارائه خدمات بازیافت اطلاعات در این محدوده معذور است.
در پایان از توجه و همکاری همه همکاران در این زمینه سپاسگزار خواهم بود.

ارادتمند
مدیریت واحد فناوری اطلاعات شرکت

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper