شرکت گوگل قصد دارد تا تبلیغات را در مرورگر کروم خود مسدود کند و از ماه فوریه به بعد از ورود انواع آگهی های تبلیغاتی در بروزر Google Chrome جلوگیری نماید.
تلاش گوگل برای مسدود کردن آگهی ها در مرورگر Chrome
چندی پیش شرکت گوگل اعلام کرد که در 15 فوریه، تبلیغات را در مرورگر کروم خود مسدود خواهد کرد. وب سایت هایی که می خواهند از Chrome hammer جلوگیری کنند، می توانند چند دسته گسترده ای از آگهی های آنلاین را بفروشند یا به یک کنسرسیوم از تبلیغ کنندگان، انجمن های تبلیغاتی و شرکت های فناوری، از جمله گوگل، مایکروسافت و فیس بوک، به عنوان گواهی بپردازد.
زمانبندی حذف تبلیغات در بروزر گوگل کروم
گوگل در وبسایت خود با اشاره به ائتلافی به نام CBA گروهی که وعده تبلیغات بهتر را داده است، در روز 15 فوریه، با دستورالعمل های ائتلاف، تمام آگهی ها را از سایت هایی که دارای وضعیت ناقص هستند، حذف خواهد کرد برای این منظور وب سایت ها را چک کرده و آزار دهنده ترین تبلیغات را مسدود می کنند.
جدول زمانبندی مسدود کردن تبلیغات در مرورگر کروم همان چیزی است که گوگل طی شش ماه پیش اعلام کرده است، زمانی که تأیید کرد که این اقدام بحث برانگیز در اوایل سال 2018 آغاز خواهد شد. در اواسط ماه فوریه، اکثر کاربران Chrome 64 را اجرا خواهند کرد که در آن هفته منتشر خواهد شد. نسخه فعلی، مرورگر Chrome 63 می باشد.
از ورود چه تبلیغاتی به گوگل کروم جلوگیری می شود؟
در ورژن دسکتاپ مرورگر Chrome، گوگل چهار نوع تبلیغات (از شش مورد در نظر گرفته) را مسدود خواهد کرد، در حالی که در نسخه های تلفن همراه iOS و Android مرورگر کروم هشت نوع تبلیغات را (از 12 مورد دقیق) مسدود خواهد کرد. این دسته بندی ها توسط CBA و پنل مصرف کننده آن شناخته شده اند.
سه کلاس تبلیغاتی وجود دارد که شامل "پنجره های بازشو" است که آنهایی هستند که به طور خودکار ویدیو و صدا را پخش می کنند. آگهی های "حقیقی" هستند که همراه با یک ساعت شمارش معکوس می آیند. آگهی هایی هستند که "تبلیغات چسبنده بزرگ" نامیده می شوند که بیش از 30٪ صفحه نمایش را پر می کنند و در همان محل نیز باقی می مانند و اصلا مهم نیست که کاربر تا چه اندازه خشمگین است.
علاقمندان می توانند برای مطالعه سایر مقالات و مطالب مرتبط با تکنولوژی های جدید در انواع مرورگرها به کانال تلگرام مهندسی شبکه پال نت مراجعه نمایند.