بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

5 روش ابتدایی راهنمایی برای رفع مشکلات ساده و رایج کامپیوتری و لپ تاپ برای افراد مبتدی و غیرمتخصص و ناآشنا با سیستم های رایانه ای و سخت افزار و نرم افزار های عمومی برای تعمیرات در منزل و محل کار که بسیار برای افراد مفید واقع شود را در ادامه لیست کرده ایم تا کسانی که سواد کافی برای تعمیر PC شخصی را نداشته باشند نیز از این شیوه های جنرال و پرتکرار استفاده نمایند.

پنج شیوه راهنمایی رفع مشکل رایج کامپیوتر و لپ تاپ برای افراد مبتدی

اگر از تعميرکاران کامپيوتر درباره مشکلات رايج مراجعين براي تعمير کامپيوتر یا لپ تاپ شان بپرسيد، چند مورد بسيار عمده را ذکر مي کنند که در اصل تعميرشان بسيار ساده تر از آن است که کارشان به تعميرکار کامپيوتر برسد، ولي اين مشکلات رايج کامپیوتری و سیستمهای رایانه ای سخت افزاری و نرم افزاری کدام ها هستند؟ آدرس تلگرامی گروه پرسش و پاسخ آنلاین سوالات و مشکلات کامپیوتر و آی تی و شبکه، کانال palnetgroup@ می باشد که به صورت آنلاین به مشکلات رایج سیستم های رایانه ای و شبکه، کارشناسان IT جواب می دهند.

معمولا نداشتن سواد کافي از تعمير کامپيوتر و لپتاپ باعث مي شود که هزينه زيادي براي مواردي صرف کنيم که نيازي نيز به اين موارد نيست، در اين مقاله مي خواهيم با نگاهي به رايجترين اين مشکلات و راه رفع آنها به حل اين مشکلات بپردازيم.

اگر از تعميرکاران کامپيوتر درباره مشکلات رايج مراجعين براي تعمير کامپيوتر یا لپ تاپ شان بپرسيد، چند مورد بسيار عمده را ذکر مي کنند که در اصل تعميرشان بسيار ساده تر از آن است که کارشان به تعميرکار کامپيوتر برسد، ولي اين مشکلات رايج کامپیوتری و سیستمهای رایانه ای سخت افزاری و نرم افزاری کدام ها هستند؟

اولین مشکل رایج کاربران: کامپيوتر یا لپ تاپ روشن نمي شود.

اگر کامپيوتر يا لپتاپ بعد از فشار دادن دکمه مخصوص روشن کردن، بالا نیامد و بوت و روشن نشد توجه کنيد کابل برق به آن متصل هست، اگر لپتاپ است شارژر را به آن وصل کنيد و قسمت باتري را چک کنيد تا مطمئن شويد بسته است. اگر اين مشکل در کامپيوتر روميزي رخ داده است از سالم بودن کابل ۱۰۰% مطمئن شويد سپس در کيس را باز کنيد و کابل برق پاور را از مين بورد جدا کنيد. ولي اين را هم به خاطر داشته باشيد اگر کامپيوتر شما گارانتي دارد هرگز آن را باز نکنيد و در اولين فرصت به فروشگاهي که کامپيوتر شما را گارانتي نموده مراجعه کنيد. اين کابل حدود ۲۰ تا ۲۴ پايه دارد با رنگهاي مختلف ، يک سيم سياه را انتخاب و با سيم سبز بهم وصل کنيد اگر فن پاور روش شد پس پاور هم سالم است.

وقتي از سالم بودن کابل برق و پاور مطمئن شديد به سراغ بايوس در مين بورد برويد. به دنبال جامپري به نام clear cmos بگرديد که ۲ تا ۳ پايه است به وسيله نوک پيچ گوشتي يک بار به جامپر اتصال بدهيد و امتحان کنيد که کامپيوتر روشن ميشود يا خير؟
سپس دوباره کامپيوترتان یا لپ تاپ تان را امتحان کنيد، اگر اين مرحله کار نکرد بهتر است تمام قطعات بر روي مين بورد را خارج کنيد مثل سي پي يو ، دي وي دي ، رم ، هارد ، کارت صدا و غيره البته بجز کابل هاي برق و ديتا و کارت گرافيک را امتحان کنيد،اگر کامپيوتر روشن شد قطعاتي که خارج کرديد يک به يک وصل ميکنيم و امتحان مي کنيد تا وقتي که قطعه معيوب را پيدا کنيد و البته اگر مشکل باقي بود تعمير آن را به يک تعمير گاه بسپاريد.

دومین مشکل رایج کاربران: خرابی کارت گرافيک کامپیوتر یا لپ تاپ

اين مشکل اغلب در کامپيوترها و لپ تاپها رخ مي دهد، وقتي مطمئن هستيد کامپيوتر و مانيتور شما روشن است ولي صفحه نمايش چيزي نشان نمي دهد کارت گرافيک را از اسلات آن که در قسمت کيس وجود دارد جدا کنيد، آن را تميز کرده و سپس در جاي خود قرار دهيد. اگر مشکل حل نشد سعي کنيد کارت گرافيک را بر روي يک کامپيوتر ديگر امتحان کنيد و اگر همچنان مشکل بر طرف نشد احتمال بسيار کارت گرافيک شما سوخته باشد. برای لپ تاپ نیاز است که فرد کمی در رابطه با باز و بسته کردن تجهیزات جانبی آن به لحاظ فنی دانش داشته باشد ولی مشاهده و درآوردن کارت گرافیک لپ تاپ ها هم چندان سخت نیست.

سومین مشکل رایج کاربران: ناسازگاري ويندوز با بعضي از نرم افزار ها

اگر نرم افزار جديدي روي سيستم کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کرده ايد ولي مي بينيد که با ويندوز سازگاري ندارد يا اجرا نمي شود بهتر است کامپيوتر یا لپ تاپ خود را ريستارت کرده و بعد با آنتي ويروس نصب شده در سيستم آن را اسکن کنيد و يا آنتي ويروس خود را غير فعال کنيد و بعد نرم افزار را اجرا کنيد.

چهارمین مشکل رایج کاربران: مشکل بوت نشدن ويندوز لپ تاپ یا کامپیوتر

اگر نمي توانيد سیستم عامل ويندوز لپ تاپ یا کامپیوتر خود را بوت کنيد و يا کامپيوتر شما به طور ناگهاني ريستارت مي شود با استفاده از ويندوز ريکاوري ديسک دوباره آن را نصب کنيد.

پنجمین مشکل رایج کاربران: مشکل هنگ کردن کامپيوتر و لپ تاپ

اگر در حين انجام کار با کامپيوتر یا لپ تاپ، سیستم شما هنگ کرد و موس و صفحه کليد کار نکرد دکمه پاور کامپيوتر را براي چند ثانيه نگه داريد. با اين کار کامپيوتر یا لپ تاپ شما خاموش مي شود، سپس بعد از چند دقيقه دوباره آن را روشن کنيد.

راه اندازی مجدد کامپیوتر یا لپ تاپ هم می تواند به عنوان راه حلی ساده و فوری برای رفع مشکلات کندی کامپیوتر و بهبود سرعت عملکرد آن باشد.
یکی از راه حل های ساده برای رفع مشکلات کندی کامپیوتر و لپ تاپ راه اندازی مجدد یا ری استارت Restart آن است. گاهی اوقات، مشکل کاهش سرعت و کندی، از یک مشکل موقتی ویندوز ایجاد می ‎شود. خواه این مشکل وقتی یک برنامه است که مورد استفاده منابع زیادی است یا یک خطای پیکربندی ویندوز.
ریستارت کردن کامپیوتر و لپ تاپ شما انواع مشکلات رایج سیستمهای رایانه ای را رفع می کند، بنابراین ریستارت کردن لپ تاپ و کامپیوتر اولین گام عاقلانه است زمانی که بدون هیچ هشداری و به طور ناگهانی کامپیوتر شما کند بالا می آید. اگر شما کامپیوترتان را راه اندازی مجدد کردید و مشکل برطرف نشده و هنوز وجود داشته باشد، با عیب یابی ادامه خواهد داد تا مشکل را برطرف کند. شاید شما دارای برنامه های زیادی هستید که در استارتاپ قرار دارند و با راه اندازی سیستم  اجرا می شوند.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper