بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

نوشتالژی ای که تبدیل به تراژدی شد!

از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسكو چه درسي در حوزه آي تي مي شود گرفت؟

کاش می شد از ربات های هوشمند به جای آتش نشان های عزیز برای کاوش و جستجو داخل ساختمان پلاسکو فرستاده می شدند.

کاش کمتر عاشق آمارهای گول زنک باشیم! مشکل اینجاست که همه دوست دارند فقط آمار بدهند، مثلا آمار تولید علم ... مگر به فرض از 100 مقاله ISI نوشته شده ایرانی در طول سال چه تعداد عملیاتی و کاربردی می شود که به این ها در اخبار و نشریات می پردازیم می بالیم! و وا اسفا که همین آمار متاسفانه ملاک تولید علم در کشور نیز قرار می گیرد. با اندکی جستجو می توان مشاهده کرد که در بیشتر کشورهایی که آمارمحور! نیستند، از هر 100 مقاله ISI تقریبا اکثرشان به مرحله عملیات میرسند، تا کی و تا کجا باید معیار، کاغذ و تعداد مقالات باشد نه عملیاتی کردن و کاربردی سازی تحقیقات و پژوهش ها!

کاش تحقیقات فراوان درباره تکنولوژی حسگرهای بیسیم که به عنوان پروژه دانشگاهی برای ارائه پایان نامه در بیشتر دانشگاه های کشور توسط دانشجویان مطالعه و تحقیق می شود، صرفا جنبه کلیشه ای نداشت و مثل هزاران طرح و تکنیک دیگر نخبگان مملکت، فقط در کتابخانه ها محبوس نمی شدند، در صورتیکه استفاده از این تکنولوژی حسگر های بی سیم و تکنیک های شبکه های وایرلس، برای آتش نشان های عزیزی که شاید زیر آوار ماندند و حتی امکان استفاده از موبایل هم نداشتند، میتوانست خیلی یاری دهنده و مفید می بودند.

کاش در چنین مواقعی، به جای آب، از "کف با کیفیت" در مهار آتش سوزی در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو استفاده می شد تا موجب سنگینی بیشتر ساختمان و ریزش ناگهانی آن نمی گردید.

ای کاش بنده و سایر همکارانم به عنوان یه فعال در زمینه فناوری اطلاعات و IT، می توانستیم کاری عملی در شرایط بحرانی، حداقل برای نجات جان عزیز آتش نشانان باغیرت وطن انجام می دادیم.

حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از نگاه IT و فناوری اطلاعات | نقش تکنولوژی حسگرهای بیسیم در خاموش کردن آتش ساختمان پلاسکو | دست نوشته هایی از جنس دل | نوشتالژی ای که تبدیل به تراژدی شد! | سایت نیازمندی   اینترنتی | مهار آتش با تکنولوژی حسگر های بی سیم | نقش موبایل و تلفن همراه در آتش سوزی پلاسکو | استفاده از کف به جای آب در آتش سوزی |  فناوری اطلاعات و IT و آتش سوزی ساختمان پلاسکو | راهکار کاهش آثار تلفات   انسانی حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو | نقش سامانه هاي اعلام و اطفاء حریق و سامانه BMS


کاهش آثار تلفات انسانی حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از منظر
نبود زیرساخت فضای ذخیره سازی ابری Cloud Base Storage

دليل اكثريت هجوم صاحبان كسب و كار، خروج اسناد به همراه لپ تاپ و كامپيوتر ها جهت حفظ اسناد حسابداري شان بود، در حالي كه اگر اطلاعات اين افراد بر روي سامانه هاي ابري ذخيره مي شد نگراني براي از دست رفتن اطلاعات وجود نداشت.

کاهش آثار تلفات انسانی حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از منظر
نظام جامع و کامل بانكداري الكترونيك

در صورت استفاده صحيح از نظام بانكداري الكترونيك، نگراني وجود اسناد تضميني يا مدت دار پرداختي نيز برطرف مي شد و دیگر شاهد هجوم صاحبان كسب و كار برای نجات اسناد و مدارک نیاز نبود.

عکس العمل سریع تر و پیشگیری از گسترش حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از منظر
سامانه هاي اعلام و اطفاء حریق و سامانه BMS

سامانه هاي اعلام و اطفاء حریق در اين  ساختمان ها و همينطور سامانه BMS وجود نداشته است، در حالي كه اكثر مغازه داران به نصب دوربين هاي تحت شبكه اقدام مي نمايند و به اشتباه آن را اولین و ارزان ترین و ساده ترین شیوه برای پیشگیری و باخبر شدن سریع از چنین مشکلاتی می پندارند.

نبود آمار دقیق و لحظه ای از وضعیت آتش نشانان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از منظر
سامانه هوشمند رهگيري وضعيت حياتي و موقعيت مكاني آش نشان

نكته جالب تر عدم وجود سامانه اطلاع رساني جمعي آتش نشانان و نبود سامانه اي براي رهگيري وضعيت حياتي و موقعيت مكاني اين افراد است به طوري كه حتي سرپرست تيم ها و افراد مسئول شمارش دقيق افراد مفقود را در لحظه ندارند! تا جایی كه جهت اعلام زنده بودن اتش نشانان، از تلفن همراه خود استفاده كرده اند! زیر ساخت های کلود در ترکیب با تکنولوژی اینترنت اشیا هم که جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا نیز هستند، می توانست بسیار برای نجات اتش نشانان عزیز کارا می بود.

به عبارتی دیگر با اندکی تمهیدات ساده می شد مانع از کشته و مجروح شدن عده ای از افراد و یا کاهش این اثرات ناگوار شد. همین مساله در خصوص حادثه یک ماه پیش قطار در سمنان نیز مصداق داشت و ضعف زیرساخت های مناسب و به روز آی تی، خسارات سنگین و غیر قابل جبرانی به بار آورد. نتیجه اینکه مسئولیت متخصصان این حوزه جهت افزایش مقبولیت سیستم های مکانیزه و IT محور سخت است و راه طولانی ای در پیش دارند.

آتش نشانی، شغل نیست! عشق است...

و در پایان، چند سطری برای اتش نشانانی که برای وطن و مردمش غیرتمندانه سنگ تمام گذاشتند....
قامت استوارتان، زیر خروارها خاک خم شد،
نفس تان، بین آتش ودود، بند آمد،
مردم ایران از اعماق جان شان برای آرامش روح آن عزیزان آتش نشانی که رفته اند، دعا می کنند و برای سلامتی آن ها که مانده اند، آرزوی تندرستی کامل دارند.

30 دی ماه 1395
سایت نیازمندی تخصصی علوم مختلف کامپیوتری آی تی نیدز
دست نوشته هایی از جنس دل

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper