مدیریت ارتباط با مشتری CRM
اصطلاح CRM، برای اولین بار در سال 1995 ابداع شد که معنای اصلی این کلمه مدیریت برقراری ارتباط آسان با مشتری می باشد.
CRM برای استفاده در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری طراحی شده و مدیریت منظمی را برای کمک به سرویس گیرندگان راه اندازی می کند. CRM برای مدیریت Opportunity و در زمینه بازاریابی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت کمپین و برای HelpDesks، خدمات مدیریتی و پشتیبانی تخصصی به مشتری را در بر می گیرد. هدف کلی مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)، فعال کردن سازمان ها برای خدمت بهتر به مشتریان از طریق معرفی فرآیند ها و مراحل قابل اعتماد برای تعامل با سرویس گیرندگان خود می باشد. سیستم Cloud CRM، کل فرآیند کسب و کار را مدیریت و در زمینه بازاریابی و فروش از طریق پشتیبانی از مشتری از جمله خدمات سرویس CRM می باشد.